دبیر شورایعالی فضای مجازی در سومین جشنواره ارزیابی وبگاه های حاکمیتی گفت: بر اساس سياست ها باید حداکثر حمایت را از بخش خصوصی برای توسعه IT انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، دکتر مهدی اخوان بهابادی با بیان این مطلب اظهار داشت: دستگاه هایی در کشور وجود دارند که بودجه های کلان صدها میلیاردی برای توسعه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات در اختیار دارند اما به دلیل دیدگاهی که دیدگاه حاکمیت دولتی است از آن به درستی استفاده نمی کنند.
 
وی افزود: نباید این نکته را فراموش کنیم که بخش خصوصی موتور حرکت حوزه IT است و بخش حاکمیت فقط سیاستگذاری و نظارت را بر عهده دارد.
 
وی با تاکید بر این که میزبانی بیش از 96 درصد وبگاه ها و سایتهای حاکمیتی به داخل کشور منتقل شده است اذعان داشت: یکی از دلایل سرمایه گذاری بخش خصوصی در مراکز داده و دیتا سنتز ایجاد بازار فعالیت بود که با انتقال میزبانی به داخل کشور اتفاقی در این حوزه برای بخش خصوصی رخ نداد.
 
دبیر شورایعالی فضای مجازی خاطر نشان كرد: با ایجاد شورایعالی فضای مجازی امید است سیاستها تغییر کرده و با گرفتن مشورت از بخش خصوصی که مهم ترین مشاوران در حوزه IT هستند جهت گیری های خوبی در تصمیم گیری های کلان کشور داشته باشیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار