معاون فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: خوشبختانه در سالجاری چه از لحاظ کیفی و کمی و نیز جذب و پذیرش ایده ها ی فناور جهش خوبی داشته ایم.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه مهندس رحیمی در گفتگویی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری به توفیقات نسبتا" خوبی در زمینه اجرایی کردن برنامه های از پیش تعیین شده در سالجاری رسیده است، به تقسیم بندی کار در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری اشاره کرد و ادامه داد: عملیاتی کردن ایده ها مستلزم ارتباط با افراد و شناسایی بیشتر ایده ها و ارزیابی طرح ها می باشد که در این زمینه نیز به توفیقات خوبی رسیده ایم و با برگزاری جشنواره منقه ای فن آفرینی زاگرس در سال قبل نیز موفق به معرفی و شناسایی پارک علم و فناوری به عامه مردم شده ایم.


رحیمی با ذکر این مطلب که سطح فنی طرح ها نسبت به سال قبل ارتقا کیفی داشته است، در خصوص وضعیت کمی طرح ها، گفت: 215 طرح و ایده در سالجاری به دست پارک علم و فناوری کرمانشاه رسیده که 101 طرح به لحاظ نوآوری و قابلیت تجاری سازی مورد تایید واقع شده و 114 طرح به دلایل مختلف و به خصوص پایین بودن نوآوری رد صلاحیت شده است.
وی با یادآوری این مطلب که 58 طرح از 101 طرح تاییدشده، موفق به بستن قرارداد با پارک علم و فناوری شده اند، اظهار داشت: خوشبختانه در سالجاری چه از لحاظ کیفی و کمی و نیز جذب و پذیرش ایده ها ی فناور جهش خوبی داشته ایم.

رحیمی در خصوص وضعیت تعداد کل واحدهای پارک و مرکز رشد کرمانشاه در سالجاری گفت: از 166 واحد مستقر در حوزه پارک، 72 واحد در حوزه عمومی، 46واحد و شرکت در حوزه ICT و 48 واحد در حوزه کشاورزی مشغول به فعالیت می باشند که از این تعداد 33 شرکت به مرحله پارکی و تجاری سازی رسیده و 25 شرکت در مرحله رشدی و نمونه سازی و 65 واحد در مرحله پیش رشدی می باشند.

وی از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و عمومی با حضور اساتید کشوری و استانی خبر داد و گفت: تکمیل پرتال پارک علم و فناوری و قرار دادن اکثر خدمات در محیط پرتال در سال جاری، باعث به حداقل رسیدن حضور افراد به پارک علم و فناوری شده است.

وی به راه اندازی پنج مرکز رشد در شهرستان های کنگاور، سرپل ذهاب، سنقر و اسلام آباد غرب اشاره و تصریح کرد:هدف از این کار در حوزه دانش بنیان برقراری توازن بین مناطق مختلف استان و رونق اقتصاد دانش بنیان شهرستان ها و نیز به حداقل رساندن حضور افراد به مرکز استان و پارک علم و فناوری شده است./ع

وی از تصویب و نهایی شدن صندوق پژوهش و فناوری خبر و ادامه داد: این صندوق ها وظیفه حمایت و پشتیبانی از شرکت ها دانش بنیان را دارند که ابلاغ مصوبه صندوق در سال جاری رسما" انجام شد و مراحل ثبت شرکت در دست اقدام می باشد.

رحیمی با ذکر این موضوع که ما جز استان های پیشرو در بحث فناوری در بین پارک های علم و فناوری کشور می باشیم، ادامه داد: در حوزه فیزیکی، عملیات اجرایی ساختمان پارک علم و فناوری در دست اقدام می باشد.

وی از راه اندازی دبیرخانه کمیته حمایت از شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری خبر داد و افزود: فراهم شدن تسهیلات و اختصاص 20 درصد از اعتبارات اشتغال توسط این کمیته به شرکت های دانش بنیان پارک و برخی از دستگاه های اجرایی از اهداف راه اندازی آن می باشد.

رحیمی از برگزاری شورای فناوری صنعت و معدن و نیز شورای فناوری کشاورزی در سال جاری یاد کرد و ادامه داد:با برگزاری این شوراها توانسته ایم برای جذب و حضور بیشتر افراد و صاحب نظران در پارک علم و فناوری موفق عمل نماییم.

وی در پایان از رشد بهتر و ب سایت خبری تکنونیوز نسبت به سال قبل، در بحث فناوری خبر داد و تاکید کرد: این وب گاه از برترین های وب سایت های کشور در بخش اطلاع رسانی در حوزه فناوری می باشد.ح/الف


١٠:٤٧

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار