تصويب لايح نظام مهندسي صنعت درگردهمايي مديران انجمنها و تشكلهاي فني – مهندسي مورد تاكيد قرار گرفت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران ( شاتا) رييس مركزپژوهش ، توسعه فناوري و صنايع نوين وزارت صنعت ، معدن و تجارت در اين گردهمايي براجرايي كردن تصويب لايحه نظام مهندسي صنعت با توجه به ماده 153 قانون برنامه پنجم توسعه تاكيد كرد و گفت : ضرورت دارد اين لايحه هر چه سريعتر مراحل اجرايي خود را بگذراند و به تصويب مجلس برسد.
"علي معصومي" تاكيد كرد : لايحه تشكيل سازمان نظام مهندسي صنعت در سال 85 تدوين شد و تاكنون پيشرفتهاي خوبي داشته است.
در اين گردهمايي همچنين معرفي و ارائه توانمنديهاي فني و مهندسي در بخش صنعت ومعدن ، برگزاري نمايشگاه ملي توانمندي مهندسي و طراحي در ساخت و اجراي طرحهاي صنعتي ، معدني و تجاري كشور ، گسترش فعاليتهاي مهندسي و اندازه گيري ارزش افزوده فعاليتهاي فني و مهندسي موردبحث قرار گرفت و قرار شد در قالب يك كار علمي و منسجم اينكار حداقل براي يك دوره 5ساله به مرحله اجرا گذاشته شود.
بهره گيري از نظرات تخصصي انجمنهاي فني و مهندسي در نهايي كردن دستورالعمل صدور جواز و پروانه فني و مهندسي ، انتخاب واحدهاي نمونه و نيزتهيه و تدوين نقاط ضعف و قدرت ، فرصتها و تهديدها در فعاليتهاي مهندسي و تدوين قوانين و مقررات وبازنگري در قوانين و مقررات جهت توسعه فعاليتهاي بخش مهندسي در حوزه صنعت ، معدن و تجارت از ديگر موارد مطرح شده در اين نشست بود.
در اين نشست يك روزه كه با حضور 7 تشكل فني و مهندسي برگزار شد ، شركت كنندگان در زمينه تبادل نظر جهت توسعه فعاليتهاي فني ومهندسي در داخل و خارج كشور و توسعه صادرات  خدمات مهندسي ، ايجاد و همكاري در تكميل ثبت نام در پورتال بهين ياب جهت به روز رساني بانك اطلاعاتي واحدهاي فني و مهنسي  ونيز تجهيزات صنعتي بحث و توافق كردند.
همچنين مقرر شد تشكلها و انجمنها نظرات خود را در تدوين قوانين و مقررات به خصوص در زمينه لايحه حمايت از توليد كه در حال نهايي شدن است به مركز مركزپژوهش ، توسعه فناوري و صنايع نوين ارائه كنند.
در اين نشست همچنين مقرر شد كه جلسات هم انديشي بيشتري در محورهاي مورد بحث برگزار شود./س 

برچسب ها: تشکیل ، نظام ، مهندسی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار