رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز گفت: برخی از موسسات مالی و اعتباری حاضر در فارس سرمایه و سپرده های مردم را از استان خارج می کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس فریدون فرقانی با تاکید بر توجه بیشتر مسئولین استان بر روند حرکتی موسسات مالی و اعتباری تصریح کرد: راه اندازی موسسات مالی و اعتباری تنها راهی شده برای خروج نقدینگی از استان فارس زی

وی افزود: نقش اینگونه موسسات باید در مباحث صنعتی و اقتصادی استان مشخص شود نه اینکه با نگهداری پول باعث شوند که اعتباری برای ارایه تسهیلات وجود نداشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان فارس با بیان اینکه اگر قرار است صادرات استان فارس در سال جاری به بیش از 700 میلیون دلار برسد باید تسهیلات به صادرکنندگان اختصاص یابد، گفت: در سال 91 توانستیم صادرات استان را به 500 میلیون دلار برسانیم اما اگر قرار است که در سال جاری این صادرات افزایش چشم گیر داشته باشد باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که با ارایه تسهیلات به صادرکنندگان توان رقابت و حفظ بازار را برای آنها ایجاد کرد.

فرقانی تصریح کرد: زمانیکه نقدینگی واحد های تولیدی استان مشخص نشود نمی توان انتظار افزایش تولید و صادرات را داشت.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت این است که دستور العمل هایی که ابلاغ می شود حداقل برای شش ماه ثابت باشد تا صادر کنندگان و تولید کنندگان بتوانند برنامه ریزی مناسبی را داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن استان فارس یادآور شد: صنعتگران باید با مباحث و مشکلات فراوانی برخورد کنند که مهمترین آنها تورمی است که به طور ناخواسته بر آنها وارد شده و امروز توان فعالیت های مستمر و کامل را از تولید کنندگان و صنعتگران گرفته است.

فرقانی ادامه داد: انتظار ما این است که دولت به گونه ای برنامه ریزی کند که تولیدات ساماندهی شود و نحوه برخورد با صنعتگران و سرمایه گذاران نیز تغییر یابد.

را این موسسات هیچگونه فعالیتی برای توسعه اقتصادی استان ندارند./س

برچسب ها: خروج ، سرمایه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.