رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می شود امسال 340 هزار تن محصولات باغی در استان اردبیل تولید شود.

عادل عبد ایمانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ااردبيل فزود: از این میزان تولید بخش عمده‌ای مربوط به سیب، هلو، شلیل و انگور است که در شهرستان‌های مشگین‌شهر، خلخال و کوثر تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی در مورد مدیریت تلفیق مبارزه با آفات در 74 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل افزود: 106 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل به شکل بیولوژیکی کشت و عمل‌آوری شده است و نخستین بار در سطح کشور محلول‌پاشی هوایی را به وسیله هواپیماهای سمپاشی اجرا کردیم.

عبدایمانی تولید محصولات سالم گلخانه‌ای در یک‌هزار و 200 هکتار و مبارزه با ملخ در 16 هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل را یادآور شد و گفت: در برنامه پنجم توسعه و در بخش حفظ نباتات استفاده از شیوه‌های بیولوژیکی و همچنین فناوری‌های جدید را به کار خواهیم گرفت تا مصرف سموم شیمیایی و حشره‌کش‌ها به حداقل برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین در مورد آخرین وضعیت تولیدات دام و طیور افزود: 511 هزار تن در این زمینه تولید داریم که بیشترین آن مربوط به شیر و سپس 42 هزار تن گوشت قرمز و 22 هزار تن گوشت سفید است که در حوزه آبزی‌پروری نیز ظرفیت تولید ما امسال با یک‌هزار تن افزایش به 3 هزار تن تولید آبزیان می‌رسد./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، محصولات ، باغی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.