رییس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 18 هزار هكتار از اراضی زراعی و باغی استان طی شش سال گذشته به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  زاهدان محمد كیخا افزود: پارسال 210 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در پنج هزار و 900 هكتار از اراضی سیستان و بلوچستان هزینه شد.

وی بیان كرد: ایرانشهر و دلگان با تجهیز دو هزار و 800 هكتار زمین به سامانه آبیاری تحت فشار، بیشترین سهم از اجرای این طرح را در بین سایر شهرستان های سیستان و بلوچستان در سال گذشته داشتند.

وی اظهار داشت: 85 درصد از هزینه های اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سیستان و بلوچستان توسط دولت تامین می شود و كشاورزان 15 درصد باقیمانده هزینه را از محل تسهیلات بانكی پرداخت می كنند.

رییس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال هزار و 250 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 25 هزار هكتار از اراضی زراعی و باغی استان اختصاص یافته است.

كیخا افزود: تا پایان دولت دهم بیش از 40 هزار هكتار از اراضی زراعی و باغی سیستان و بلوچستان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز می شود.

وی یادآور شد: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 100 هزار هكتار از اراضی سیستان و بلوچستان از مصوبات سفر سوم هیات دولت به استان است كه عملیات اجرایی آن باید طی چهار سال به اتمام رسد.

وی با اشاره به مزیت های سامانه آبیاری تحت فشار در زمین های كشاورزی گفت: اجرای این طرح افزون بر كاهش مصرف، بهره وری آب را 85 درصد افزایش می دهد.

وی یادآور شد:مجموع زمین های زیر كشت سیستان و بلوچستان حدود 234 هزار هكتار است كه 165 هزار و 703 هكتار آن به محصولات زراعی، 67 هزار و 758 هكتار به محصولات باغی و 218 هكتار به محصولات گلخانه ای اختصاص دارد/ع.

برچسب ها: آبیاری ، تحت ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.