نشست شورای برنامه ریزی کشورهای عضو اکو از امروز، نوزدهم تیرماه تا بیست و یکم ماه جاری با حضور نمایندگان دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، لادن جعفری تهرانی، مدیر کل دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات با بیان این خبر گفت: بیست و دومین نشست شورای برنامه ریزی منطقه ای سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) که پیش از این قرار بود در تاریخ 22 لغایت 24 خرداد ماه سال جاری در کشور ترکمنستان برگزار شود از امروز در وزارت امور خارجه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برپا می شود.
تهرانی با اشاره به اینکه در این نشست گزارشی از مصوبات متعهد شده معاونت گردشگری از سوی نمایندگان اعزامی، ارائه خواهد شد؛ گفت: تخصیص 50 هزار دلار برای ایجاد صندوق توسعه گردشگری اکو، مصوبه متعهد شده از سوی جمهوری اسلامی ایران است  که هم اکنون جامه عمل پوشیده است.
وی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی کشورهای عضو اکو (RPC)، یکی از نهادهای سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) به شمار می آید؛ گفت: وظیفه پیگیری مصوبات و تصمیمات اجلاس وزرا و سران اکو بر عهده این شورا است و از آنجاییکه زیرشاخه یکی از کمیسیون های فرهنگی- اجتماعی اکو، گردشگری به شمار می آید؛ لذا جلسه جاری این شورا با حضور دو تن از روسای ادارات دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات به عنوان نمایندگان معاونت گردشگری برگزار می شود.
تهراني با بیان اینکه پیش از این نیز انتشار کتاب اکو در دستور کار معاونت گردشگری قرار داشت؛ یاد آور شد: این مصوبه نیز سال گذشته وارد فاز اجرایی شد و هم اکنون کتاب اکو مورد بهره برداری قرار گرفته است.
گفتنی است بیست و دومین نشست شورای برنامه ریزی منطقه ای سازمان همکاری اقتصادی با حضور 10 کشور ترکیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان و ایران در حال برگزاری است.  /س

برچسب ها: گردشگری ، عضو ، اکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار