مانسبت به گذشته روند رو به بهبودي داشتيم به خصوص در سينما البته اشكالاتي وجود دارد و تا رسيدن به سينماي مطلوب هنوز فاصله داريم.

سيدمحمد حسيني،وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص اظهارات علي مطهري در صحن علني مجلس شوراي اسلامي گفت:پاسخي كه در مجلس داده شد به گونه‌اي بود كه شايد صراحتي در آن ديده نمي‌شد.
وي گفت:اگر كساني تصور مي‌كنند و يا اين گونه القا مي كنند كه وزارت فرهنگ در تثبيت مباني ديني كوتاهي كرده،اشتباه مي‌كنند.
حسيني در ادامه گفت:ما بيشترين تلاش را انجام داديم كه نگاه ديني و اسلامي را تقويت كنيم و حتي‌المقدور از كجروي‌هايي كه سال‌هاي سال وجود داشت،جلوگيري كنيم.
حسيني گفت:‌ما نسبت به گذشته روند روبه بهبودي داشتيم؛به خصوص در سينما البته اشكالاتي وجود دارد و تا رسيدن به سينماي مطلوب هنوز فاصله داريم.
وي گفت:تعداد فيلم‌هايي كه ساخته شده اعم از دفاع مقدس از گذشته بيشتر است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:‌كساني كه وزارت فرهنگ را به بي‌اعتقادي به مباني ديني و احكام اسلامي متهم مي‌كنند در مواردي از بعضي رويكرد‌هاي فرهنگ غربي به شدت حمايت كردند كه نمونه‌ي آن را در هيئت نظارت بر مطبوعات شاهد بوديم.
وي در ادامه گفت:زماني كه با بعضي از نشريات و روزنامه‌هايي كه مروج تفكر غربي بودند و به نوعي تلاش مي‌كردند كه اباهه‌گري را در ايران ترويج كنند و هرگاه خواستيم با اين نشريات برخورد كنيم،بعضي از افرادي كه مدعي هستند و ديگران را به ليبراليسم فرهنگي متهم مي‌كنند به شدت مخالفت مي‌كردند.
وي گفت:اين مسائل كاملا روشن و معلوم است و اگر زماني لازم شد،شفاف‌تر بيان مي‌كنيم.
حسيني گفت:‌وظيفه ما توجه كردن به مطالب درست است؛نمايندگان مجلس به ويژه اعضاي كميسيون فرهنگي به نكات خوبي اشاره كردند كه مورد تاييد ما است؛ولي بايد تعامل و اطلاع‌رساني بيشتري صورت بگيرد.
وي در پايان گفت:خيلي وقت‌ها حرف هاي مثبت و مفيد اطلاع‌رساني نمي‌شود؛فقط براساس نقطه ضعف‌هايي كه وجود دارد و بزرگنمايي خاصي را كه در برخي موارد صورت مي‌گيرد؛مد نظر قرار مي‌دهند و تصوير مبهمي را ايجاد مي‌كنند./ه

برچسب ها: هنوز ، دستیابی ، سینمای ، مطلوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار