اوباما برنامه هاي مالياتي تازه اي را با هدف کسب راي بيشتر در انتخابات رياست جمهوري دنبال مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نوشته شماره امروز روزنامه هافينگتون پست، اوباما با توجه به وضع نامطلوب بازار کار و اقتصاد شکننده اي که بخت او را در دستيابي مجدد به رياست جمهوري آمريکا تهديد مي کند، موضوع را به بحث هاي مالياتي سوق داده است و خواستار تمديد يک ساله برنامه کاهش مالياتي دوران بوش براي کساني است که درامدي کمتر از دويست و پنجاه هزار دلار دارند.
اين روزنامه نوشت: اوباما برنامه خود را روز دوشنبه درکاخ سفيد اعلام کرد. قرار است نمايندگان جمهوريخواه مجلس نمايندگان اين ماه به تمديد دائمي همه کاهش هاي مالياتي دوره بوش براي افراد طبقه متوسط و ثروتمند راي دهند.
اين پيشنهاد رئيس جمهور همچنين ممکن است او را در تقابل با رهبران دموکرات نظير نانسي پلوسي قرار دهد که خواستار تمديد کاهش هاي مالياتي براي همه کساني شده است که بيش از يک ميليون دلار درآمد دارند. همچنين بعيد به نظر مي رسد اين اقدام تاثيري در شکستن بن بست موجود در واشنگتن بر سر نحوه برخورد با کسري هاي مالي داشته باشد.
اما اوباما اميدوار است با درخواست تمديد يک ساله اين کاهش ها موضع خود را تقويت کند و موضع جمهوريخواهان را غير منطقي و مبتني بر مانع تراشي نشان دهد.  
در همين حال جمهوريخواهان در نظر دارند از پايگاه خود يعني مجلس نمايندگان، خواستار بازنگري در قانون بهداشت و درمان اوباما شوند. اين در حالي است که آنها مي دانند با توجه به موضع ديوان عالي، احتمال تغيير در اين قانون اندک است.
مسئولان کاخ سفيد تاکيد کردند اقدام روز دوشنبه اقدامي فراتر از فعاليت هاي سياسي بود. آنها گفتند اين اقدام يعني تلفيق برنامه هاي مالياتي و کاهش خودکار هزينه ها که قرار است از پايان امسال اجرا شود، مي تواند نگراني ها از نزديک شدن به سمت پرتگاه مالي را کاهش دهد. در عين حال اين امر مستلزم همکاري کاخ سفيد و کنگره است.
برچسب ها: مالیات ، اوباما ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار