مديرعامل شرکت توسعه صنعت نمايشگاه و رويداد گفت: عذاهای ایرانی غابلیت ثبت در جهان را دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حميدرضا فضل علي، در حاشيه اختتاميه سيزدهمين نمايشگاه صنايع غذايي، اولين جشنواره غذا و نخستين نماشيگاه تخصصي صنعت نان در نمايشگاه بين‌المللي مشهد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته استاندار خراسان رضوی با حضور در نمایشگاه صنعت نان تهران تاکید کردند که با توجه به ورود بیشترین حجم زائر و مسافر به مشهد دومین دوره نمایشگاه در مشهد برگزار شود و شورای سیاستگذاری برای اجرایی نمودن آن تشکیل شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفيت غذاهاي بومي و محلي کشور براي ثبت جهاني، افزود: برگزاري اين نمايشگاه براي اولين بار در مشهد به عنوان دومين کلان شهرنقش قابل توجهي درپيش برد اهداف براي معرفي هرچه بيشتر غذاهاي بومي کشور را دارد.

فضلعلی مشهد را با داشتن سهمي معادل 51 درصد مراکز اقامتي کشور و حجم بالاي گردشگر و زائر، از ظرفيت بالايي درجهت معرفي غذاهاي محلي و بومي چه در سطح کشور و چه در سطح بين‌المللي عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 1000 نوع غذای بومی و محلی در خراسان رضوی طبخ می شود و این نمایشگاه زمینه ای می شود تا در مرحله اول این غذاها در سبد غذایی خانوار و در مرحله بعد در منوی غذای رستوران ها قرار بگیرد.

وی در خصوص اهداف بلندمدت در برگزاري جشنواره غذا ونمايشگاه صنايع غذايي، تاکيد کرد: معرفي غذاهاي بومي ايراني به عنوان جاذبه بين‌المللي و ثبت جهاني آن در يونسکو به عنوان جاذبه گردشگري و معرفي و شناساندن آن با يک برند خاص در سطح بين‌المللي از ديگر اهداف بلندمدت برگزاري اين نمايشگاه‌هاست که در حال حاضر تا حدودي ظرفيت‌هاي آن فراهم شده است.

مديرعامل شرکت توسعه صنعت نمايشگاه و رويداد در خصوص همزماني برگزاري جشنواره نان با اين نمايشگاه، تصريح کرد: با توجه به اين‌که استان خراسان پنجمين توليد کننده گندم کشور است و در صنعت نان رتبه اول را داراست، فرصت خوبي براي برگزاري همزمان اين نمايشگاه بود.

وي گفت: با توجه به اجراي هدفمندي يارانه‌ها و تاثير آن برآرد و گندم و مشکلاتي که در اين زمينه براي دست‌اندکاران اين صنعت به وجود آمده بود خوشبختانه فعالان اين عرصه حضور پررنگي داشتند، به طوري‌که 28 استان در اين نمايشگاه حضور داشتند./س  

برچسب ها: عذا ، ایرانی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.