رییس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به فضای آموزشی و شتاب بخشی به تكمیل پروژه های نیمه تمام مربوط به نوسازی مدارس برای اجرای طرح 6-3-3 در سیستان و بلوچستان ضروری است.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان عبدالامیر عرفی شب گذشته در نشست ستاد راهبردی سیاست های وزارت آموزش و پرورش در زاهدان، هماهنگی و همراهی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را با مجموعه آموزش و پرورش در اجرای طرح 6-3-3 مورد تاكید قرار داد.

وی در تشریح گزارش خود از مقدمات اجرای طرح 6-3-3 در شهرستان های زابل و زهك واقع در شمال سیستان و بلوچستان گفت: پروژه های ساخت و ساز مدارس در این منطقه كه در شرف اتمام است باید در فرصت باقیمانده تا مهر امسال در اولویت مسوولان قرار گیرد.

وی تاكید كرد: برای شتاب دهی به اجرای پروژه های نوسازی مدارس در فرصت باقیمانده باید بخشی از اعتبارات نوسازی تحت عنوان اعتبارات امانی در اختیار مسوولان مناطق آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان قرار گیرد تا تحت نظارت اداره كل نوسازی مدارس پروژه را به اتمام برسانند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی، كانكس به عنوان كلاس درس پایه ششم در برخی مدارس شهرستان های زابل و زهك مناسب نیست و باید كلاس های درس در مكان مناسب و با میز و صندلی استاندارد در طرح 6-3-3 پیش بینی شود.

 وی با اشاره به اجرای مطلوب طرح هوشمندسازی مدارس در شهرستان های زابل و زهك گفت: تهیه دستگاه یارانه برای همه كلاس های درس باید در اولویت قرار گیرد تا با آغاز سال تحصیلی جدید هیچ یك از كلاس ها فاقد تجهیزات نباشند.

 این مسوول توزیع سرانه دانش آموزی به مدارس شهرستان های زابل و زهك را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: با توجه به آغاز اجرای طرح 6-3-3 در سال تحصیلی جدید باید سرانه دانش آموزی خاص از سوی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای مدارس ابتدایی در نظر گرفته شود.

وی همچنین ارایه كتاب و سی دی روش تدریس پایه دوم و ششم ابتدایی در كلاس های ضمن خدمت برای معلمان شهرستان های زابل و زهك و نیز حضور مدیران و معاونین آموزشی مدارس در این دوره آموزشی را در راستای اجرای طرح 6-3-3 مورد تاكید قرار داد.

رییس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: تجمیع كلاس های چند پایه و كم جمعیت از طریق اجرای طرح روستا مركزی، زیباسازی فضای مدارس ابتدایی و اجرای طرح هجرت 3 در آنها برای بهبود كیفیت آموزش در شهرستان های زابل و زهك ضروری است.

عرفی افزود: مدیران مناطق آموزش و پرورش باید توجه داشته باشند راه اندازی مدارس خاص به تعداد زیاد از فعالیت های مدارس غیردولتی جلوگیری نكند و این گونه مدارس به موازات یكدیگر توسعه یابند.

وی ادامه داد: برای جبران كمبود نیروی انسانی در شمال سیستان و بلوچستان می توان با اخذ قرارداد با نهضت سوادآموزی، آموزشیاران نهضت را به صورت ماموریتی در كلاس های درس در اختیار گرفت./س
برچسب ها: پروژه ، نوسازی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.