دبير اجرايي نظام صنفي كشاورزي خوزستان با بيان اين‌كه استان ما قابليت پرورش بلدرچين را دارد، گفت: دوره پرورش بلدرچين با همكاري نظام صنفي كشاورزي و اداره آموزش فني و حرفه‌اي در انديمشك برگزار شد.

سهراب چنداز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، عنوان‌كرد: هدف از برگزاري اين دوره‌هاي آموزشي را بهره‌وري از استعدادهاي استان، افزايش اشتغال و ترويج فرهنگ مصرف بلدرچين بين مردم استان است. با برگزاري چنين دوره‌هايي خوزستان به قطب پرورش بلدرچين تبديل شود.

 وي افزود: از جمله مهمترين ويژگي‌ها و فرايند پرورش پرنده بلدرچين رشد سريع، بلوغ زودرس، توليد زياد تخم، كوتاهي دوره پرورش، حساسيت كم به بيماري‌ها و بازگشت سريع سرمايه مي‌باشد.

 دبير اجرايي نظام صنفي كشاورزي خوزستان با اشاره به خواص مصرف گوشت بلدرچين، حاطرنشان‌كرد: گوشت بلدرچين داراي خواص زيادي مانند جلوگيري از تنگي نفس، پيشگيري از بيماري‌هاي خوني، از بين بردن ناراحتي‌هاي عصبي و رواني و درمان كم خوابي و در نهايت دافع مواد راديواكتيو سرطان‌زا از بدن است.

 چنداز يادآورشد: در پايان برگزاري اين دوره‌ها و گذراندن آن بعد از 6 ماه به تمام شركت‌كنندگان گواهي پايان دوره پرورش بلدرچين اعطا خواهد شد./س
برچسب ها: تبدیل ، پرورش ، بلدرچین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.