معاون شهرسازي و معماري منطقه 9 از کاهش زمان و مسير پرداخت وام و بهره مندي از تسهيلات نوسازي بافت هاي فرسوده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، وحيدرضا انارکي محمدي با بيان اين مطلب گفت: درصورت نوسازي در پلاک هاي واقع در بافت فرسوده مصوب تسهيلاتي مانند وام مسکن، معافيت کامل از پرداخت عوارض، واگذاري يک طبقه متراکم تشويقي حفظ امتياز انشعابات آب و برق و گاز، صدور پروانه ساختماني بر اساس تجميع فيزيکي پلاک ها و موکول کردن تجميع ثبتي به زمان دريافت پايان کار از سوي شهرداري به مالکان تعلق مي گيرد.
وي افزود: تاکنون شهروندان منطقه جهت دريافت وام و ديگر تسهيلات مراجعه مي کردند که در اين اقدام با طولاني شدن زمان پيگيري و بررسي پرونده ها و در نهايت دريافت وام مواجه مي شدند اما با پيگيري هاي صورت گرفته و در جهت رفاه حال شهروندان اين مرحله از دريافت وام در منطقه انجام مي شود.
انارکي محمدي گفت: در راستاي اجراي اين اقدام مسئوليت دفتر عمران نوسازان به منطقه واگذار شد و اکنون براي اولين بار در شهر تهران شهرداري مسئول بررسي درخواست اهالي برام وام است و پرونده ها پس از تأييد بانک ارسال مي شوند.
معاون شهرسازي و معماري منطقه با تأکيد بر اينکه انجام چنين روشي زمينه ارائه تسهيلات بيشتر را براي شهروندان فراهم مي کند افزود: با اجراي چنين اقدامي درکمتر از 20 روز مالک به بانک معرفي مي شود درحاليکه در گذشته به دليل حجم زياد پرونده اي اين معاونت هفته ها طول مي کشيد.
وي با اشاره به اين مطلب که عالوه بر شهروندان منطقه 9 امکان ارائه خدمات و بررسي پرونده هاي مناطق همجوار نيز وجود دارد گفت: شهروندان منطقه براي بهره مندي از تسهيلات نوسازي و چگونگي دريافت آن مي توانند به دفاتر تسهيل گري نوسازي بافت هاي فرسوده مراجعه کنند.
سليمي خاطرنشان کرد: اين دفاتر براي ساکنان محله يک و دو در خيابان دامپزشکي محله 3 و در خيابان شهيد دستغيب محله 4 در خيابان امامزاده عبدالله و محله هاي 5 و7 در خيابان دانشگاه هوايي جنوبي قرار دارد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار