نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل هدایت و مدیریت صحیح برنامه های اوقات فراغت را سرمایه گذاری در آموزش بهینه دانست.

عباسعلی منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  گفت: اجرای برنامه های ورزشی هنری فرهنگی برای جوانان در این اوقات را پیشگیری از هدررفت استعدادهای جوانان به عنوان سرمایه ها و آینده سازان کشور است.

این عضو فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر اینکه برنامه های اوقات فراغت نباید منحصر به فصل تابستان باشد افزود: اوقات فراغت فقط خاص جوانان نیست بلکه این اوقات برای همه اقشار و مشاغل در زنان و مردان وجود دارد.

منصوری با اشاره به قشر زحمت کش و تلاشگر کارگران افزود: آنها یکی از اقشاری هستند که نیاز به داشتن دوره های ویژه ایام فراغت برای ایجاد شادابی ، افزایش اطلاعات به روز و سطح تجارب علمیشان دارد.

منصوری طرح موضوع برنامه های اوقات فراغت در بخش گردشگری با هیأت دولت را تاکید کرد و گفت: اختصاص یارانه توسط دولتمردان برای ویژه برنامه های اوقات فراغت در موضوعات ورزشی هنری فرهنگی می تواند یکی از راهکارهای پیشگیری در کاهش هزینه های درمانی باشد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی اعتبارات توسط دولتمردان برای اوقات فراغت خرج کردن برای نشاط افراد جامعه است تصریح کرد: این امر می تواند از بروز بسیاری بیماریهای روانی و هزینه های احتمالی در حوزه بهداشت و روان بویژه هزینه های بیمه پیشگیری نماید.

به گفته وی، در صورتیکه دولت طرح بدهد با تشکیل کارگروه های ویژه و معرفی نخبگان و مسئولان مربوطه برای اجرای این امور مجلس نیز آمادگی دارد تا برنامه های لازم را تدوین نماید.

منصوری اثرگذاری برنامه های هنری و ورزشی در اوقات فراغت برای اقشار میانسال و بانوان را خاطرنشان کرد و گفت: سامان دهی برنامه ها برای اقشار و گروه های سنی مختلف و دسته بندی افراد علاقه مند به برنامه های متنوع ضروری است.

وی آسیب پذیری قشر بانوان خانه دار را که اغلب در محیط بسته منزل هستند یادآورشد و گفت: شرکت این قشر در برنامه های ورزشی، هنری و تفریحی اوقات فراغت شرایط شاداب و سالمی را برای مادران به عنوان مربیان و پرورش دهندگان نسل مولد و آینده ساز جامعه فراهم می کند.

به گفته وی،دانشگاه های جامع علمی کاربردی نیز با گذاشتن دوره های پودمانی و مدیریت برنامه های علمی آموزشی اشتغال و بهبود وضع اقتصاد خانوارها را فراهم می کند./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، اوقات ، فراغت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.