54 درصد از سهم درمان توسط مردم ، 18درصد توسط بیمه های پایه و 7و نیم درصد نیز توسط بیمه های خصوصی پرداخت می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگارن قزوين رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه 83.5 درصد از مردم کشورمان تحت پوشش انواع بیمه قرار دارند اظهار داشت : در استان قزوین 96 درصد مردم از بیمه های مختلف درمانی استفاده میکنند .

زینانلو سهم مردم کشورمان در پرداخت هزینه درمان توسط دولت را تنها 20 درصد اعلام کرد و افزود : 54 درصد از سهم درمان توسط مردم ، 18درصد توسط بیمه های پایه و 7و نیم درصد نیز توسط بیمه های خصوصی پرداخت می شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین سهم مردم از پرداخت بیمه در کشورهای دیگر دنیا را تنها 18 درصد برشمرد و ادامه داد : 35 درصد حق بیمه در این کشور ها توسط دولت و بیش از 45 درصد نیز توسط بیمه های خصوصی و دولتی پرداخت می شود .

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام جامع سلامت در استان قزوین از ثبت نام 40 درصد پزشکان استان در این طرح خبر داد و گفت : اعتماد به نظام درمان کشور از مهم ترین نتایج طرح پزشک خانواده محسوب می شود .

وی عدالت را از مهم ترین خصوصیت نظام ارجاع و پزشک خانواده دانست و ادامه داد : تغییر شیوه نظام ارائه خدمات صندوق بیمه در سطوح مختلف سلامت ، استقرار یک نظام سلامت مطلوب در پاسخ دهی به نیازهای سلامت مردم ، کاهش هزینه های غیر ضروری از جیب مردم ، ایجاد نظام یک پارچه خدمات سلامت و مشاوره ، اجرای عدالت در خدمات سلامت در همه زمینه ها برای اقشار کم درآمد و افزایش کارایی و اثر بخشی منابع انسانی از مهم ترین مزایای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع می باشد ./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.