رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دیوان محاسبات جای سیاسی‌کاری نیست، گفت: حسابرسی با همه ملاحظات قانونی آن صورت می گیرد و نباید با آراء دیوان محاسبات، سیاسی برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در مراسم توديع  و معارفه  رييس و دادستان ديوان محاسبات كشور با بيان اينكه اين ديوان به عنوان يك مرجع اعلا براي محاسبات كشور محسوب مي شود، گفت: ديوان محاسبات كشور يك مرجع قابل اطمينان براي نظارت بر حساب هاي كشور است و بر همين اساس رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيانياتشان بارها تاكيد كردند كه انتخاب رئيس و دادستان ديوان مانند شئونات مربوط به وزرا است كه نمايندگان مجلس هم بايد به آن راي دهند.
وي در ادامه صريح كرد: اين كه يك انسان سعادتمند انساني است كه اهل محاسبه و حسابرسي باشد و در امور ديوان كشور نيز به همين صورت است بدين معنا كه دستگاه هاي اجرايي بايد اهل محاسبه باشند.
لاريجاني همچنين افزود: دستگاه هاي اجرايي نبايد گمان كنند كه اين ديوان خللي را در كارهاي آنان ايجاد مي كند لذا اگر ديوان محاسبات كشور برقرار نباشد حسابرسي كشور و حفظ بيت المال به خطر مي افتد.
وي ادامه داد: ديوان محاسبات كشور يك مرجع اعلا براي محاسبات و نيز يك مرجع قابل اطمينان براي نظارت بر حساب و كتاب هاي كشور است.
رئيس مجلس با اشاره به اينكه دادسرا جايگاهي است كه جديت در اقدامات و كارهايش ضروري است، تصريح كرد: در اموري كه دقت عمل در آن نباشد قطعا در به سرانجام و نتيجه رساندن آن خلل ايجاد مي شود.
وي با اشاره به اينكه نبايد با ديوان محاسبات برخورد سياسي كرد ، گفت: ديوان محاسبات به عنوان راي نهايي و آخر است و حسابرسي هايي كه در آن انجام مي شود بايد با تمام ملاحظات و دقت كامل صورت بگيرد.
لاريجاني ادامه داد:‌ ديوان محاسبات براي پيشبرد كارها و اهداف سياسي نيست لذا افرادي در اين ديوان دور يكديگر جمع شده است تا با تمام خصوصيات ديني و مسئوليت شناسي خود اهداف آن را پيش ببرند، اين ديوان يك مرجع قانوني است لذا نبايد با يكسري رفتارها و اقدامات سياسي آن را تخريب كنيم.
وي خطاب به كاركنان اين ديوان تاكيد  كرد: در كارها و اقدام هايتان قانون را محور خود قرار دهيد و تدابيري را كه رهبر در بياناتشان بارها تاكيد كرده اند راهنماي كارهاي خود قرار دهيد چرا كه باعث سعادت شما خواهد شد.
رييس قوه مقننه سرمایه گذاری در امر آموزش را در دیوان محاسبات، بسیار مهم توصیف کرد و گفت: آموزش به مدیران دیوان محاسبات و مسئولان کشور می تواند جلو تخلفات را بگیرد.
 وی افزود: گاهی اوقات تخلفات نتیجه جهل افراد است که می‌‌توان از طریق آموزش جلو آن را گرفت، البته اگر کسی عامدانه کار خلاف قانون انجام دهد اغماض جایی ندارد زیرا طرف بیت‌المال است.
رئیس مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های عربیان تشکر کرد و گفت: این سخن آقای عربیان که می گوید بسیاری مواقع مسائل را رسانه‌ای نمی کرده فکر خوبی است؛ دلیلی هم ندارد کارهای فنی را رسانه‌ای کنیم مگر اینکه رسانه‌ای کردن یک موضوع جنبه بازدارنده داشته باشد.

/س2

برچسب ها: سیاسی ، برخورد ، دیوان ، محاسبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار