برای جلوگیری از قاچاق و سوء استفاده افراد سودجو از سال گذشته سامانه توزیع داروهای بیماران خاص در سه استان کشور به صورت بایلود اجرا شده که تا آخر امسال در کل کشور گسترش پیدا می کند.

دکتر شانه ساز، معاون داروی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سال گذشته سامانه توزیع داروهای بیماران خاص راه اندازی شد تا از قاچاق و فروش آزاد داروهای بیماران خاص جلوگيري شود.

وی با تاکید بر این که اگر هر بیماری با نسخه براي تهیه داروهای بیماران خاص به داروخانه ها مراجعه مي کرد می توانست آنها را تهیه کند، گفت: همین امر باعث شده برخی از افراد سودجو با نسخه به داروخانه ها مراجعه کنند و بعد از دریافت دارو آن را در بازار آزاد با 3 تا 4 برابر قیمت به فروش برسانند.

شانه ساز با اعلام این که برای مبارزه با قاچاق این داروهای خاص سامانه توزیع داروساز بیماران خاص راه اندازی شده است عنوان کرد: هر بیمار خاص دارای یک پرونده در این سامانه که هر وقت در هر کجای کشور برای تهیه داروی مورد نیاز خود مراجعه کند در آن سامانه مقدار و دوز دریافت دارو ثبت و اگر این بیمار زودتر از اتمام دارو مراجعه کند به او دارو داده نمی شود.

وی تصریح کرد: این سامانه در سه شهر هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

برای گسترش آن به کل کشور تمام دانشگاه ها در حال آموزش این سامانه هستند که امیدواریم تا 4 ماه آینده این سامانه به کل کشور تسری پیدا کند./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.