در حالی که وزارت بهداشت علناً گران شدن دارو را تأیید کرده ولی مدیر کل نظارت بر امور دارویی وزارت بهداشت آن را تکذیب کرده است.

دکتر محمدرضا شانه ساز، مدیر کل نظارت بر امور دارویی و مواد مخدر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اصلاً‌ گران شدن دارو را قبول ندارم و آن را تکذیب می کنم امسال افزایش نرخ ارز 27 درصد بوده است و افزایش قیمت دارو حدود 4/7 درصد در مقابل تورم به معنای گران شدن نیست.

وی گفت: افزایش حامل های انرژی و اجرای هدفمندی یارانه ها باعث شده که قیمت دارو 4/7 درصد افزایش پیدا کند، شانه سازی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص این که چند هفته ای است که داروی بیماران تالاسمی کمیاب شده است اظهار داشت: 3 دارو برای بیماران تالاسمی وجود داشت که 2 تای آن ایرانی و یکی وارداتی بوده که به خاطر عوارضی که گفته شد در حال حاضر داروهای ایرانی از بازار جمع آوری شده است و تنها داروی سفرال در بازار وجود دارد.

وی با تأکید بر اینكه توزیع این دارو کنترل شده در حال انجام است، عنوان کرد: ولی این شکل توزیع به این معنا نمی باشد که دارو در دسترس نیازمندان نباشد، در حال حاضر معاونت غذا و دارو به تعداد بیماران تالاسمی به آنها سهمیه می دهد چراکه قبل از آن به صورت آزاد در اختیار دانشگاه ها بود ولی با این اقدام دیگر در داروخانه های معمولی وجود ندارد.

مدیر کل نظارت بر امور دارویی و مواد مخدر وزارت بهداشت در ادامه در خصوص مبارزه با قاچاق دارو خاطرنشان کرد: به طور كلي آمارهای انجام شده قاچاق دارو در 9 ماه امسال نسبت به 9 ماه سال قبل 35 درصد کاهش پیدا کرده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.