عصاره دانه هلو شامل تركيبات زيست فعالي است كه به طور بالقوه مي‌تواند با چاقي و ديابت مبارزه كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ميوه‌هايي مانند هلو، آلو و شليل مي‌توانند سلاحي در برابر سندرم متابوليك و ديابت باشند.

به گفته محققان تركيبات «فنلي» موجود در هسته اين ميوه ها، علاوه بر خاصيت ضدچاقي و ضد ديابتي، مي‌تواند با كاهش ميزان كلسترول بد (LDL)، از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي - عروقي نيز جلوگيري كند.چهار گروه عمده موجود در اين ميوه‌ها شامل فنول‌ها، آنتوسيانين‌ها و اسيدهاي كلوروژنيك و مشتقات كاتچين مي‌توانند با زير و بم كردن ژن‌ها و پروتئين‌هاي سلولي در مقابل بروز التهابات ناشي از اين بيماري‌هاي اقدام كنند.گفتني است؛ هسته هركدام از اين ميوه‌ها حاوي گروه‌هاي فنلي مشابه ولي با نسبت‌هاي متفاوت است كه در صورت استفاده اثرات یکدیگر را تکمیل می نمایند.

مصرف هلو براي رفع بوي بد دهان مفيد است و موجب شاداب شدن پوست مي‌شود. به گفته متخصصان تغذیه هلو منبع غني ويتامين‌هاي A و C و نيز منبع خوبي از پتاسيم است كه براي سلامت قلب و عروق و افرادي كه مبتلا به فشار خون هستند ، مي‌تواند مفيد باشد. هلو به دليل داشتن آب فراوان براي رفع تشنگي و كم آبي بدن مفيد است. هلو و برگه خيس شده آن اثر ملين بسيار خوبي براي رفع يبوست دارد.
هلو به آساني هضم مي‌شود و تقويت كننده بدن و يكي از ميوه‌هاي كم كالري است. هلو همچنين به دليل داشتن 2 آنتي اكسيدان ويتامين C و A از بيماري‌هاي مزمن مانند سرطان، چربي‌ خون و فشار خون پيشگيري مي‌كند./س

برچسب ها: هلو ، چاقی ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.