مدیر جهاد کشاورزی هفتکل از اختصاص 15 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصولات باغی خبر داد.


سید حمیدرضا رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: با برنامه ریزی و پیگیری‌های انجام شده این زمین‌ها به کشت محصولات باغی به ویژه احداث نخلستان اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به استقبال روستاییان از کاشت نخیلات، مدیریت جهاد کشاورزی حمایت‌های ویژه‌ای از کشاورزان و نخلداران انجام داده است.

مدیر جهاد کشاورزی هفتکل اعطای تسهیلات بانکی را یکی از حمایت‌های جهاد کشاورزی از کشاورزان برای ایجاد نخلستان عنوان کرد و افزود: به منظور جلوگیری از آفت زدگی محصولات و باغات، کارشناسان جهاد به مناطق مختلف اعزام می‌شوند و به کشاورزان یاری می‌رسانند.

وی توزیع نخل و بذر بین باغداران را یکی دیگر از اقدامات جهاد کشاورزی در راستای حمایت از نخلداران و کشاورزان بیان کرد.

رشیدی اضافه کرد: شهرستان هفتکل دارای 40 هزار هکتار اراضی قابل کشت است که یکهزار و 500 هکتار آن آبی و ما بقی به صورت دیم کشت می‌شوند.

وی عمده محصولاتی را که در شهرستان هفتکل کشت می‌شود شامل گندم، جو، سبزی و صیفی جات و حبوبات عنوان کرد که در فصول مختلف سال توسط کشاورزان کاشته می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی هفتکل  در ادامه به ساخت یک مجتمع دامپروری در هفتکل اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش سطح تولیدات دامی و اشتغالزایی، مجتمع دامپروری هفتکل در زمینی به مساحت 30 هکتار در حال ساخت است که با بهره‌برداری از این مجتمع، اقتصاد هفتکل دگرگون می‌شود.

وی افزود: این مجتمع 50 واحدی نقش اساسی در ساماندهی دامپروری‌های منطقه ایفا می‌کند و بزرگترین واحد تولیدی در شهرستان به شمار می‌‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی هفتکل اضافه کرد: زیرساخت‌های مجتمع شامل برق، جاده، دسترسی آب و جدول‌گذاری به پایان رسیده و واحدهای آن آماده تحویل به متقاضیان است.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک بهره‌برداری از این مجتمع آغاز شود و واحدها به متقاضیان واگذار شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.