مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 11 درصد گردشگران خارجی ورودی به کشورمان از گمرک بیله‌سوار وارد ایران اسلامی می‌شوند.

بهروز ندایی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل افزود: گمرک بیله‌سوار رتبه دوم کشوری را در پذیرش گردشگران خارجی دارد که سال به سال این ظرفیت و توانمندی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به عوامل متعدد حضور گسترده گردشگران و توریسم خارجی در استان اردبیل گفت: در چند سال اخیر این حضور افزایش یافته ولی برخلاف ادعا‌ها تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها در موضوع گسترش و توسعه صنعت گردشگری تاثیر‌گذار بوده و در کنار آن باید گفت ارائه خدمات و سرویس‌های مطلوب نیز ذهنیت خوبی را در حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان اردبیل فراهم کرده است.

ندایی افزود: استان اردبیل بعد از شهر مقدس مشهد بیشترین مراکز اقامتی را دارد به طوری که مدت اقامت مسافران در استان اردبیل در وضعیت فعلی به 2.2 روز رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه گفت: به جرأت می‌توان گفت اگر توان بخش گردشگری استان نبود ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌های بیکاری در این استان آزار‌ دهنده بود که به یقین فعال بودن صنعت گردشگری در این استان اسباب اشتغال و کار‌آفرینی عده زیادی از هموطنانمان را به شکل مستقیم و غیر‌مستقیم فراهم آورده است./س

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.