معاون صید شیلات ایران گفت : تا پایان برنامه پنجم توسعه صید فانوس ماهیان در آبهای دریای عمان به صد هزار تن افزایش می یابد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مجاهدی گفت : توسعه ناوگان صیادی ، واگذاری تسهیلات و حمایت بیشتر دولت و تغییر کاربری استفاده از فانوس ماهیان و حضور صیادان ایرانی در آبهای اقیانوس هند و کشورهای آفریقایی از برنامه های شیلات ایران است .

پیش از این فانوس ماهیان تنها برای تولید پودر ماهی استفاده می شد اما در طرح تغییر کاربری از فانوس ماهیان برای تولید پروتئین خوراکی استفاده می شود .

در حال حاضر سالانه حدود 30 هزار تن فانوس ماهی در آبهای دریای عمان شهرستان جاسک صید می شود .

بر اساس تحقیقات ذخایر فانوس ماهیان در آبهای دریای عمان دو میلیون تن برآورد شده است که صید 400 هزار تن فانوس ماهی در آبهای شهرستان جاسک هدف گذاری شده است.

فانوس ماهیان گونه بَنتوزماپِتِرتوم در تمام اقیانوسها به طور پراکنده زیست می کنند اما با تراکم بالا و انبوه فقط در آبهای دریای عمان در محدوده شهرستا ن جاسک یافت می شود .

فانوس ماهیان میان زی و حدود3 تا 4 سانت طول دارند و بخاطر داشتن پولکهای خاص نور را منعکس کرده و در شب نورانی به نظر می رسند

 معاون صید شیلات ایران با اشاره به صید سالانه 450 هزار تن آبزی در کشور گفت : از این میزان بیش از 40 درصد آن در هرمزگان صید می شود .

هرمزگان با صید سالانه 142 هزار تن آبزی رتبه نخست صید کشور را به خود اختصاص داده است ./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.