شورای برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بحث بازنگری و اصلاح سرفصل دروس کارشناسی ارشد رشته ریاضی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار صنفی  آموزشی باشگاه خبرنگاران، دکتر منصور واعظ پور عضو شورای اجرایی انجمن ریاضی ایران در نشست گروه‌های ریاضی دانشگاه‌های سراسر کشور که صبح امروز در دانشگا صنعتی امیرکبیر برگزار شد بیان داشت: رشته ریاضی جزو رشته‌هایی است که سالها مورد بازنگری قرار نگرفته و لزوم یک بازنگری و اصلاح اساسی در آن احساس می‌شود.  
وی افزود انجمن ریاضی ایران لازم دید که کار بازنگری در سرفصل دروس کارشناسی ارشد را انجام داده تا هم گام با تغییر و تحولات جهانی و پیشرفت سایر علوم در زمینه های مختلف آموزشی و فنی و مهندسی گام بردارد.  
وی با اشاره به اینکه رشته‌های بین‌رشته‌ای بیشتر از سایر رشته‌ها مورد توجه قرار دارند گفت: نیازمند تعریف رشته‌هایی هستیم که جوابگوی نیازهای جامعه باشد اما سرفصل های دروس کارشناسی ارشد ریاضی جوابگوی نیازهای ما نیستند.  
وی اضافه کرد: طبق تصمیمات صورت گرفته قرار بر این شد که سرفصل‌های دروس کارشناسی ارشد ریاضی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرند و برای این منظور از نظرات کل دانشگاه‌های ایران نیز استفاده خواهیم کرد.  
عضو شورای اجرای انجمن ریاضی ایران با بیان اینکه حدود 55 نفر از نمایندگان گروه‌های ریاضی دانشگاههای مختلف کل کشور در سمینار امروز شرکت کردند اظهار داشت: 5 گروه تشکیل دادیم که این بازنگری را مورد بحث قرار دهند و نتایج حاصله را در میزگردی که عصر امروز تشکیل می‌دهند مورد بررسی قرار دهند.  
وی خاطرنشان كرد: باید دست دانشگاه‌ها را باز بگذاریم تا رشته‌های بین رشته‌ای را تعریف کرده و در حال حاضر نیز کارشناسی ارشد ریاضی در قالب ریاضی محض و کاربردی پذیر دانشجو می‌کند که هر کدام گرایش‌های مختلفی دارند.  
واعظ‌‌‌ پور اذعان داشت: رشته‌های ریاضی بیمه، ریاضی اقتصاد و ریاضی بورس از جمله رشته‌هایی هستند که در دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شوند اما هنوز در ایران این رشته‌ها وجود ندارد.  
وی در پایان یادآور شد: با توجه به نیازهایی که برای بازنگری و اصلاح سرفصل دروس کارشناسی ارشد ریاضی احساس می‌شود صنعت راهبردی علوم پایه تدوین و بازنگری سرفصل دروس ریاضی نیز در جهت اهداف این صنعت و مطابق با اهداف آن تعریف شده است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار