مراسم بزرگداشت دكتر محمد معین دیروز در آستانه اشرفیه محل آرامگاه این استاد عالی مقام برگزار شد،

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران گيلان ، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم باتجلیل از مقام استاد معین ،  گیلان را زادگاه بسیاری از بزرگان علم و ادب خواند و  گفت: زبان وادبیات از ریشه های فرهنگ مردم است و باید در پاسداری از آن بكوشیم.

 'منصور ایمانی' افزود: محمد معین را استاد بزرگ در تاریخ معاصر كشور خواند که همچون یك ستاره،در آسمان فرهنگ و ادب ایران زمین می درخشد.
وی افزود: دكتر محمد معین به عنوان یك شخصیت ادبی و علمی كشور و استان دستاوردهای بسیار ارزشمندی را در زمینه ادبیات فارسی برای ما به یادگار گذاشته است.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت : استاد معین در حوزه فرهنگ و ادب كارهای بسیار موثری داشته است كه حفظ و حراست از واژه های زبان فارسی از مهم ترین اقدامات این استاد فرزانه است.
وی خاطرنشان ساخت: استاد معین با تحقیقات خود ما را هرچه بیشتر با عنصر اصلی كلام فارسی آشنا كرد و در حوزه زبان وظیفه خود را در حق این مرز و بوم به ادا کرد.
ایمانی تصریح كرد: معین در واقع كاری را در جهت حفظ زبان فارسی انجام داد كه فردوسی در پاسداری از زبان فارسی كوشیده بود.
  ایمانی اضافه كرد: ملت ما همواره اهل محاوره با دیگر ملت ها بوده و اگر مدعی هستیم باید جهان با نور فرهنگ سرزمین ما آشنا شود، بایستی به ریشه های فرهنگی و اصیل خود برگردیم.
دكتر 'احمد سهیلی' یكی از استادان  دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: وجدان علمی یكی از خصوصیات ارزنده دكتر محمد معین بود.
  وی گفت: استاد معین همواره دانشجویان را به تحقیق، فكر و فراگیری علم راهنمایی می كرد و در قامت اندیشمندی بزرگ در عرصه فرهنگ این سرزمین ، جاودانه شد.
دكتر توفیق سبحانی یكی دیگر از استادان دانشگاه در این مراسم؛ گفت: استاد معین اهل علم و دانش بود و در این راه تلاش های بسیاری انجام داد.
  این استاد دانشگاه یادآور شد: اهتمام در راه كسب علم و دانش نیز از خصوصیات والای این استاد بزرگ بود و همواره با فروتنی و تواضع با دیگران برخورد می كرد. /س

برچسب ها: سالگرد ، درگذشت ، استاد ، معین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.