سرپرست اداره ‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مرکزي از برگزاري مسابقات انتخابي پاراگلايدر کشور در اراک خبر داد.

مجتبي رضواني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: اين مسابقات با حضور ورزشکاران 30 استان کشور از 15تا 19تيرماه در منطقه نمونه گردشگري نظام‌آباد اراک برگزار مي‌شود.

وي افزود: در مسابقات کشوري پاراگلايدر از هر استان کشور 6 پرنده (ورزشکار خانم و آقا) حضور خواهند داشت و برگزيدگان اين دوره به مسابقات جهاني بلغارستان اعزام مي‌شوند.

سرپرست اداره ‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مرکزي تصريح کرد: اجراي موسيقي سنتي گروه هالاي، بازي‌هاي بومي و محلي، نواي زورخانه‌اي، نقالي و برپايي غرفه‌هاي صنايع دستي از برنامه‌هاي جانبي اين مسابقات است.

رضواني برگزاري تور گردشگري خمين و دليجان و بازديد از بناهاي تاريخي شهر اراک را از ديگر برنامه‌هاي مسابقات پاراگلايدر عنوان کرد.

يادآور مي‌شود، پاراگلايدر ساده‌ترين دستاورد بشر براي پرواز شخصي است. اين وسيله هيچ‌گونه موتوري ندارد و نشست و برخاست آن به کمک پاي خلبان انجام مي‌گيرد.

پاراگلايدر به دليل وزن کم و حجم کوچک به‌راحتي قابل حمل است و سازه بال آن از نوعي پارچه خاص نايلوني است که توسط بندهايي بسيار محکم از جنس کولار به وسيله يک قفل فولادي به نام کارابين به هارنس که همان صندلي خلبان است، متصل مي‌شود.

پاراگلايدر هيچ‌گونه اسکلت داخلي ندارد و تنها اجزاي شکل‌دهنده آن بندها و پارچه بال است که مانند يک تشک بادي هنگامي که در معرض جريان هوا قرار مي‌گيرد از طريق سلول‌هايي که براي ورود هوا تعبيه شده‌اند متورم و آماده پرواز مي‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.