وزير امور خارجه آمريکا و رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در روزهاي آينده با هم ديدار مي کنند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری  آکي ايتاليا ؛ يک منبع مسئول فلسطيني روز چهارشنبه با اشاره به اينکه تماسها و رايزينها براي ديدار هيلاري کلينتون و محمود عباس  ادامه دارد ، يادآور شد اين ديدار به احتمال زياد روز 7 ژوئيه ( 17 تير) در پاريس و در زمان سفر وزير خارجه آمريکا به فرانسه صورت خواهد گرفت .

براساس اين گزارش ، منبع مسئول فلسطيني تاکيد کرد عباس در ديدار با کلينتون آخرين تحولات درباره روند مذاکرات صلح را با توجه به ادامه تلاشهاي اسرائيل براي ساخت شهرکهاي يهودي نشين در اراضي فلسطين و مخالف بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با آزادي 132 اسير فلسطيني به اطلاع او خواهد رساند.
اين اسرا از پيش از امضاي موافقتنامه اسلو در زندانهاي اسرائيل بازداشت هستند و آزادي اين افراد يکي از خواسته هاي تشکيلات خودگردان براي از سرگيري روند مذاکرات صلح است . با توجه به اصرار دولت اسرائيل به توسعه شهرک سازي در اراضي فلسطين به ويژه دربيت المقدس و مخالفت با آزادي اسراي فلسطيني بعيد به نظر مي رسد تلاشها براي از سرگيري گفتگوهاي صلح بين طرفين به نتيجه برسد.

منبع فلسطيني يادآور شد انتظار مي رود  هيلاري کلينتون نيز پيشنهادي جديد واشنگتن را درباره  پيشبرد روند مذاکرات صلح  به اطلاع محمود عباس برساند .
برچسب ها: کلینتون ، عباس ، پاریس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار