به گزارش
گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، دکتر کيمبرلي نوبل از محققان مرکز پزشکي دانشگاه کلمبيا در ايالت نيويورک امريکا مي گويد کودکاني که زودتر از موعد ، حتي در دوران بين سي و هفت هفتگي تا چهل و يک هفتگي بارداري به دنيا مي آيند ، عملکرد ضعيف تري در آزمون هاي رياضي و روخواني دارند.
دکتر نوبل و همکارانش در تحقيقات خود به مقايسه وضعيت تولد و نمرات آزمون هاي يکصد و بيست و هشت هزار کودک متولد شده در شهر نيويورک در اواخر دهه هزار و نهصد و هشتاد و اويل دهه هزار و نهصد و نود ميلادي پرداختند. اين دانش آموزان همگي بين سي و هفت و چهل و يک هفتگي بارداري متولد شده بودند.
محققان دريافتند دانش آموزاني که در چهل و يکمين هفته بارداري به دنيا آمدند در مجموع در دروس رياضي و روخواني نمرات بهتري از دانش آموزاني کسب کردند که در سي و هفتمين هفته بارداري به دنيا آمدند.
دکتر نوبل مي گويد اين يافته جديد هنوز ثابت نمي کند که زودتر به دنيا آمدن نوزادان ، آنها را در معرض خطر کند شدن رشد مغزي و لطمه به موفقيت تحصيلي آنها قرار خواهد داد چرا که عوامل ديگري ممکن است با تولد زودهنگام نوزادان و عملکرد تحصيلي آنها مرتبط باشد.
محققان مي گويند اگرچه اين يافته جديد نبايد موجب نگراني شود اما بايد براي مادراني که بر زمان تولد نوزادان خود از طريق تصميم گيري براي زمان عمل سزارين کنترل دارند ، بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد./عط