يك متخصص تغذیه گفت:تحقیقات نشان می دهد که ابتلا به بیماریهای قلبی،‌عروقی و بسیاری از سرطانها در دوران کودکی پایه گذاری می شود بنابراین تغذیه درست دوران کودکی از بسیاری بیماریهای بزرگسالی جلوگیری می کند.

مریم یزدان پناهی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: پس از یک بارداری موفق و تولد نوزاد نقش مادر در تغذیه نوزاد بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات دوران بزرگسالی در همین دوران نوزادی شکل می گیرد ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد که ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و خیلی از سرطانها در دوران کودکی پایه گذاری می شود و نقش تغذیه در این دوران حائز اهمیت است.

یزدان پناهی با اشاره به اینکه علم تغذیه یک علم پیشگیری کننده است تصریح کرد: تغذیه درست در دوران کودکی موجب سلامت و شادابی دوران بزرگسالی می شود.

اين متخصص تغذیه اظهار داشت: کودک هیچ تجربه ای از شوری و شیرینی ندارد و مادر با انواع غذاهایی که به او می دهد ذائقه او را شکل می دهد.

*دریافت غذاهای پرکالری در خانواده فرد را در معرض چاقی دوران بزرگسالی قرار می دهد

یزدان پناهی افزود: دریافت غذاهای پرکالری و چرب در خانواده ویا استفاده بی رویه از غذاهای آماده فرد را مستعد چاقی در دوران بلوغ و پس از آن می كند.

اين متخصص تغذیه گفت: دریافت کالری در دوران کودکی و به دنبال آن چاقی و اضافه وزن در نوجوانی و بلوغ ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی و برخی سرطانهای مرتبط با اضافه وزن را در دوران بزرگسالی افزایش می دهد.

یزدان پناهی تصریح کرد:‌برخی آلرژیها در اثر تغذیه نادرست در دوران کودکی، در بزرگسالی بروز می کنند بنابراین نقش مادر و تغذیه از دوران کودکی بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان كرد: برای داشتن افراد بزرگسال سالم به مادران آگاه نیازمندیم تا بتوانند نقش ویژه خود را در تغذیه کودکان به خوبی ایفا كنند تا کودک فردایی سالم و پربهره داشته باشد./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.