در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشريح شد؛

31 ويژه برنامه ماه رمضان در شبكه راديويي فرهنگ

ويژه برنامه ماه رمضان راديو فرهنگ با رويكردهاي متفاوت اجتماعي ديني، عرفاني و اخلاقي و اطلاع رساني تقديم مخاطبان مي شود.

ليدا محمودي، مدير طرح و برنامه ريزي شبكه راديويي فرهنگ با اشاره به برنامه هاي ماه رمضان، در گفتگو به خبرنگار حوزه راديو باشگاه خبرنگاران گفت: ويژه برنامه "در حوالي قاف" كاري از گروه فرهنگ و هنر است كه با رويكرد ديني – هنري با موضوع توجه به نيايش و ارتباط با عالم معنا ويژه افطار به صورت روتين و زنده هر روز به مدت 30 دقيقه و به مدت 30 روز از 31 تير تا 28 مرداد تقديم مخاطبان مي شود.

وي در خصوص ويژه برنامه سحر اظهار داشت: "سحوري" ويژه برنامه سحر است كه با رويكرد عرفاني – ادبي – اخلاقي و با پرداخت به موضوع عرفان در ايام ماه مبارك رمضان در بيست و نه روز در مدت زمان 90 دقيقه به صورت توليدي از ساعت 3:30 صبح از تاريخ 31 تير تا 29 مرداد از شبكه راديويي فرهنگ پخش خواهد شد.

محمودي با اشاره به ديگر برنامه هاي گروه فرهنگ و هنر شبكه راديويي  فرهنگ افزود: "نيستان" با رويكرد ديني – هنري و شرح مختصري در خصوص منقبت خواني در ارتباط با امام حسن(ع) و پخش مدايح در قالب 1 برنامه 60 دقيقه اي توليدي، 14 مرداد ماه ساعت 14:30 پخش شده و برنامه "كتاب فرهنگ" نيز با رويكرد ديني – فرهنگي و با پرداخت به موضوع كتب شناسي در حوزه سيره حضرت امام حسن(ع) به صورت روتين و توليدي ساعت 10 صبح روي آنتن شبكه راديويي فرهنگ مي رود.

وي در خصوص پخش يك برنامه از هفت اقليم تصريح كرد: "هفت اقليم" در قالب يك برنامه روتين و زنده با رويكرد ديني – ادبي و شرح سيره حضرت علي(ع) در شعر و داستان معاصر ايران 17 مرداد ساعت 19:30 به مدت 90 دقيقه پخش مي شود.

مدير طرح و برنامه ريزي شبكه راديويي فرهنگ ادامه داد: ويژه برنامه "هفت كوچه" در قالب يك برنامه با رويكرد اطلاع رساني و پرداخت به رمضان در فرهنگ عامه، سحرخواني، مراسم مربوط به عيد فطر و دعاها به صورت روتين، زنده و توليدي به مدت 90 دقيقه روز 14 مرداد ساعت 8:30 صبح روي آنتن مي‌رود.

محمودي با اشاره به برنامه ترتيل قرآن مجيد، كاري از گروه فرهنگ و انديشه، اظهار داشت: ترتيل قرآن مجيد در قالب 30 برنامه با رويكرد ديني و پخش ترتيل نيم جزء از قرآن مجيد را به صورت ويژه و توليدي در مدت زمان 30 دقيقه از روزهاي 31 تير تا 28 مرداد تقديم روزه داران مي شود.

وي با اشاره به برنامه نقد حال گفت: "نقد حال" برنامه اي ديگر از گروه فرهنگ و انديشه است كه با رويكرد اطلاع رساني و پرداخت به سيماي حضرت علي(ع) در مثنوي در قالب 10 برنامه 30 دقيقه اي به صورت روتين و توليدي از 14 مرداد تا 24 مرداد ساعت 4:30 صبح از شبكه راديويي فرهنگ تقديم مخاطبان مي شود.

محمودي با اشاه به برنامه "تشنه تر از رود" اظهار داشت: اين برنامه كاري از گروه فرهنگ و ادب است كه با رويكرد ادبي وشرح ماه رمضان در متون كهن به صورت روتين و توليدي در قالب 30 برنامه 15 دقيقه اي و برنامه "قول و غزل" در قالب 3 برنامه با رويكرد ديني  - ادبي ويژه شبهاي قدر و شهادت در متون حكمي و عرفاني به صورت روتين وتوليدي از 14 مرداد تا 25 مرداد ساعت 6 صبح از شبكه راديويي فرهنگ پخش مي شود.

وي در خصوص برنامه هاي گروه فرهنگ و ادب شبكه راديويي فرهنگ تصريح كرد: "شب قصه" با رويكرد ادبي و شرح قصه هاي مذهبي و مناسبتي در قالب 6 برنامه 30 دقيقه اي به صورت روتين و  توليدي از 14 تا 19 مرداد پخش مي شود و همچنين برنامه شعر آئيني در قالب يك برنامه 30 دقيقه اي با رويكرد ادبي و نيز خوانش شعرهايي كه در حوزه ماه رمضان قرار دارد در تاريخ 19 مرداد ماه ساعت 11:30 ظهر به صورت روتين و توليدي روي طول موج شبكه فرهنگ مي رود.

وي با بيان اين مطلب كه برنامه فرهنگ و جامعه از گروه فرهنگ و جامعه را براي پخش داريم، گفت: "فرهنگ و جامعه" در قالب 3 برنامه 75 دقيقه اي با رويكرد اجتماعي – فرهنگي و بررسي ويژگي هاي حكومت علوي تاريخي با استفاده از خطبه هاي نهج البلاغه به صورت روتين وزنده از تاريخ 17 تا 19 مرداد پخش مي شود.

محمودي در خصوص برنامه نيستان و هفت اقليم گفت: "نيستان" كاري از گروه فرهنگ و هنر در قالب 6 برنامه 90 دقيقه اي با رويكرد ديني – هنري و پرداخت به آواها و نغمه هاي سوگ در ايام شهادت حضرت علي(ع) به صورت روتين و توليدي از تاريخ 17 تا 22 مرداد از ساعت 14:30 دقيقه به روي ‌آنتن رفته و "هفت اقليم" نيز در قالب 6 برنامه 90 دقيقه اي با رويكرد ديني – هنري با پرداخت به سيره حضرت علي(ع) در شعر و ادب معاصر، تئاتر مذهبي و انعكاس مناسبتهاي ايام شهادت حضرت علي(ع) به صورت روتين و زنده و براي عموم از تاريخ 17 تا 22 مرداد ساعت 19:30 شب روي طول موج شبكه راديويي فرهنگ قرار مي‌گيرد.

وي افزود: همچنين برنامه "ققنوس" كاري از گروه فرهنگ و ادب است كه در قالب يك برنامه 60 دقيقه اي با رويكرد ادبي و پرداخت به شهادت در شعر فارسي 19 مرداد ساعت 15:30 دقيقه پخش مي شود.

محمودي در خصوص برنامه از "كعبه تا بهشت" نيز اظهار داشت: اين برنامه كاري از گروه فرهنگ و ادب است كه با رويكرد ديني و ادبي و شرح نهج البلاغه شهادت حضرت علي(ع) و شعرهاي منصوب به حضرت علي(ع) به صورت ويژه و توليدي در قالب يك برنامه 90 دقيقه اي، 20 مرداد ماه سات 17 ويژه عموم مخاطبان پخش مي شود.

مدير طرح و برنامه ريزي شبكه راديويي فرهنگ با اشاره به برنامه هاي گروه فرهنگ و دانش راديو فرهنگ، تصريح كرد: ويژه برنامه تك برنامه اي است كه با مدت زماني 30 دقيقه به صورت ويژه و توليدي 20 مرداد ساعت 14:30 پخش مي‌شود.

وي ادامه داد: جايگاه كودكي در قالب يك برنامه با رويكرد فرهنگي ادبي، ديني و پرداخت به داستانهاي آموزنده حضرت علي(ع) براي كودكان به صورت روتين و  توليدي به مدت 45 دقيقه در تاريخ 20 مرداد ساعت 15:30 پخش مي شود و برنامه برش هايي از سينما در قالب يك برنامه‌ي 30 دقيقه اي با رويكرد ديني و فرهنگي و پرداخت به فيلم ها و سريال ها در ارتباط با حضرت علي(ع) به صورت روتين و توليدي 20 مرداد ساعت 23:30 تقديم مخاطبان مي شود.

وي با اشاره به برنامه‌ي راديو تعطيل نيست گفت: "راديو تعطيل نيست" در قالب يك برنامه 66 دقيقه اي با رويكرد اجتماعي فرهنگي و اشاره به موضوع بيداري اسلامي، تحولات منطقه و سيماي مقاومت در قالب يك برنامه روتين زنده و توليدي 27 مرداد ساعت 8:30 دقيقه صبح روي طول موج شبكه فرهنگ قرار مي‌گيرد.

محمودي با اشاره به برنامه "شكوه فطر" افزود: اين برنامه با رويكرد ادبي و پرداخت متون ادبي و شاعرانه اي عيد فطربه صورت ويژه و توليدي در مدت زمان 30 دقيقه در 29 مرداد ماه ساعت 8:30 روي آنتن مي رود.

وي تصريح كرد: "همسايه خدا" ويژه برنامه گروه فرهنگ و هنر با رويكرد هنري ديني و پرداخت موسيقي هاي آوازي و سازي مناسب عيد به صورت ويژه و توليدي در قالب يك برنامه 60 دقيقه 29 مرداد ساعت 9 صبح پخش خواهد شد و "عيد بندگي" با رويكرد هنري ديني و پرداخت به موسيقي روز عيد فطر در قالب يك برنامه‌ي 60 دقيقه اي به صورت ويژه و توليدي 29 مرداد ساعت 14:30 روي آنتن شبكه‌ي راديويي فرهنگ مي رود.

محمودي ابراز داشت: "عطر وصال" در قالب يك برنامه ي 60 دقيقه اي با رويكرد اجتماعي و فرهنگي، بررسي جايگاه عيد فطر در فرهنگ اسلامي، ايراني و ايراني فرهنگي، آداب و رسوم مردم نواحي مختلف ايران به صورت ويژه وتوليدي 29 مرداد ساعت 10 صبح تقديم به مخاطبان مي‌شود.

وي ادامه داد: "اميد بيان" در قالب يك برنامه 150 دقيقه اي با رويكرد فرهنگي تاريخي اجتماعي بررسي و معرفي نهج البلاغه به صورت ويژه و زنده 29 مرداد ماه ساعت 11 پخش مي شود.

محمودي گفت: برنامه‌ي "وارش وونگ "كاري از گروه مطالعات فرهنگي است كه در قالب 15 برنامه ده دقيقه اي با رويكرد اطلاع رساني و سحرخواني در گيلان و تالش به صورت روتين و توليدي از 31 تير تا 28 مرداد ماه ساعت 15:45 روي آنتن رفته و برنامه "كتاب فرهنگ" كاري از گروه فرهنگ و هنر است كه در قالب يك برنامه 60 دقيقه اي با رويكرد ديني،‌ ادبي، كتاب شناسي در حوزه سيره حضرت امام علي(ع) به صورت روتين و توليدي 21 مرداد ساعت 10 صبح تقديم مخاطبان مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.