بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری گیاهان دارویی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زودی در استان فارس احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس استاندار فارس گفت: بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری گیاهان دارویی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زودی در استان فارس احداث می‌شود.

حسین صادق‌عابدین در نشست بررسی ابعاد و فرآیند احداث مجتمع فرآوری گیاهان دارویی امام حسن مجتبی (ع)، با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی در این استان، افزود: بخش کشاورزی فارس هیچگونه محدودیتی برای تامین محصولات کشاورزی و مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: این بخش قادر است با تغییر الگوی کشت و با زمان بندی مناسب، همه نیاز این مجتمع تولیدی را تامین کند.

صادق‌عابدین با اشاره به تفاوت قابل توجه قیمت گیاهان دارویی با سایر محصولات زراعی و باغی، افزود: برای انجام مراحل نهایی احداث این کارخانه، سرمایه گذاران طرح باید ضمن اعلام میزان و کیفیت گیاهان دارویی مورد نیازشان به سازمان جهادکشاورزی، موضوع بازاریابی و فراهم کردن شرایط صدور محصولات تولیدی را بررسی کنند.

استاندار فارس به فعال سازی صنایع جانبی مرتبط با این کارخانه اشاره و اضافه کرد: بخش خصوصی صنعت در استان می‌تواند بخشی از فعالیت‌های فرآوری در این مجتمع را بر عهده گرفته و در این طرح صنعتی مشارکت کند.

نماینده سرمایه گذاران کارخانه فرآوری گیاهان دارویی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از اهداف احداث این کارخانه، صدور محصولات آن به خارج از کشور است، گفت: ۳۰ هکتار زمین جهت احداث این مجتمع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در نظر گرفته شده است و در آینده‌ای بسیار نزدیک کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.

وی احداث انبارهای نگهداری گیاهان دارویی در چند نقطه از استان فارس را از دیگر برنامه‌های این کارخانه اعلام و خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری بی‌نظیری که بین مدیران استان و سرمایه گذاران این کارخانه وجود دارد، تا پایان سال محصولات تولیدی این مجتمع وارد بازار مصرف ایران و برخی دیگر از کشور‌ها خواهد شد.

در این جلسه که با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی، جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت استان فارس برگزار شد، نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) به‌عنوان زمان آغاز عملیات اجرایی این کارخانه، تعیین شد./س

برچسب ها: گیاه ، دارویی ، فراوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.