روزانه بين 6 تا 6.5 ميليون نفر در كشور از فرآورده هاي گوشتي تغذيه مي كنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي موسوي رئيس اتحاديه تعاوني هاي توليدي و توليدكنندگان فرآورده هاي گوشتي با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: روزانه بين 6 تا 6.5 ميليون نفر در كشور از محصولات گوشتي به عنوان غذا استفاده مي كنند و در توليد و توزيع اين محصولات بيش از 100 هزار نفر مشغول به كار هستند.
وي افزود: حدود 600 هزار نفر به صورت غيرمستقيم در توليد و توزيع فرآورده هاي گوشتي مشغول به كار هستند و اگر خانواده هاي آنها را نيز به اين چرخه اضافه كنيم حدود 3 ميليون نفر در كشور از طريق اين صنعت امرارمعاش مي كنند.
موسوي با بيان اينكه اين صنعت ساليانه 450 هزار تن فرآورده هاي گوشتي توليد مي كند اظهار داشت: براي توليد اين حجم از فرآورده هاي گوشتي نياز به 220 هزار تن گوشت است كه اين ميزان گوشت به طور كامل از منابع داخلي قابل تعميم نيست.
وي افزود: در حدود 30 درصد از گوشت مصرفي در توليدات فرآورده هاي گوشتي از خارج وارد مي شود كه ظرف 1 و 2 سال اخير به دليل بالارفتن نرخ ارز و نيز سپردن واردات به افرادي غير مرتبط در صنعت فرآورده هاي گوشتي اين مسئله با معضل روبرو شده است.
وي ادامه داد: در سال 70 دولت تصدي گري خودش را از صنعت فرآورده هاي گوشتي برداشت و با صدور اجازه به تشكل هاي اين صنعت اجازه ورود گوشت را به تشكل ها و بعضي از صاحبان صنعت سپرد كه اين امر تا اواخر سال 89 ادامه داشت.
وي گفت: از سال 89 به بعد با سپردن امر واردات گوشت به برخي افراد شبه دولتي نابساماني و به هم ريختگي در بازار خريد و فروش مورد نياز اين صنعت روي داد.
موسوي اظهار داشت: يكي از مشكلات فعلي اين صنعت در كشور وجود واسطه ها و دلالان در امر واردات گوشت مصرفي صنعت فرآورده هاي گوشتي كه عرصه را بر توليد و صادرات اين محصولات تنگ كرده است./عب
برچسب ها: گوشت ، فرآورده ، صنعت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار