مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از پرداخت 13 میلیارد ریال تسهیلات از محل اجرای طرح هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت : شهرستان کاشمر با جذب تمامی این تسهیلات رتبه خوبی را در استان به خود اختصاص داده است.

مهندس محمد صوابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  با بیان این که با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال گذشته طرح ساماندهی متقاضیان سوخت در بخش کشاورزی اجرا و ثبت نام ان ها در سامانه اینترنتی انجام شده اظهار داشت : در حال حاضر 1300نفر پس از ثبت نام و تایید مراجع ذیصلاح سوخت مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

وی همچنین با اشاره به شناسنامه دار کردن کشاورزان شهرستان یادآور شد: بعد از چند سال از راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات کشاورزان توسط وزارت جهادکشاورزی در سال گذشته با اطلاع رسانی انجام شده و با توجه به این که در آینده ای نزدیک تمامی کارها و امور مربوط به بخش از طریق این سامانه انجام می شود تا کنون حدود 60 درصد بهره برداران بخش کشاورزی در این سامانه ثبت نام کردند .

مدیرجهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به تولید هر ثانیه 220 لیتر فاضلاب در شهر کاشمر ، به اجرای طرح فاضلاب و انتقال آن به روستاهای پایین دست شهرکاشمر اشاره کرد و گفت : با ساماندهی و اجرای طرح انتقال فاضلاب شاهد توسعه خوبی در بخش کشاورزی منطقه خواهیم بود. چرا که مشکل روستاهایی که با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند مشکل آنها مرتفع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مزایای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خاطر نشان کرد : در حال حاضر این صندوق از سه سال گذشته در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده است و تاثیرات خوبی در توسعه بخش کشاورزی داشته است به طوری که 90 درصد اعتبارات و تسهیلات آبیاری تحت فشار از طریق همین صندوق پرداخت شده است.

مهندس صوابی با بیان این که هم اکنون 5 شهرستان از جمله کاشمر در انتظار صدور مجوز راه اندازی این صندوق هستند تصریح کرد : مستندات لازم جهت صدور مجوز به تهران ارسال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تاکید بر این که 51 درصد سهام این صندوق توسط بخش خصوصی و بهره برداران و 49 درصد باقی مانده توسط دولت باید تامین شود افزود : در این راستا بخش های کشاورزی ، دامداری ، روستاییان و خصوصی جهت تامین 30 میلیارد ریال اعلام آمادگی کردند. /س

برچسب ها: هدفمندی ، کشاورزی ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.