رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از تغییر کاربری یکصد و 17 هکتار زمین کشاورزی در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ سید محمدی گفت : در سال گذشته 132 فقره پرونده برای تغییر كاربری اراضی به این كمیسیون وارد شد كه اعضاء با تغییر كاربری 115 فقره به مساحت بیش از 117 هكتار موافقت و با تغییر كاربری 17 فقره به مساحت بیش از 22 هكتار مخالفت كردند.

وی افزود : سال 90 كمیسیون مزبور 232 فقره كاربری غیرمجاز اراضی كشاورزی به مساحت بیش از 46 هكتار را شناسایی كرد.

به گفته وی، از مجموع 232 فقره پرونده غیرمجاز، 142 فقره برای رسیدگی قضایی به دادسرا معرفی شدند و بقیه تغییر كاربریهای غیرمجاز در مراحل اولیه شامل اخطار كتبی و توقف عملیات و بازگشت به حالت كشاورزی قرار دارند كه نیازی به پیگیری قضایی نیست.

سیدمحمدی ادامه داد: تاكنون 38 مورد حكم قلع و قمع تغییر كاربری غیرمجاز توسط دادگاه صادر شده كه از این تعداد 7 مورد اجراء و بقیه نیز در دست اجراء قرار دارد.

كمیسیون تبصره 1 ماده 1 قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ های استان كمیسیونی مركب از رئیس سازمان جهاد كشاورزی، مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسكن و شهرسازی (مدیركل راه و شهرسازی فعلی)، مدیركل حفاظت محیط زیست آن استان و یك نفر به عنوان نماینده استاندار می‌باشد كه به ریاست سازمان جهاد كشاورزی تشكیل می شود.

هدف از تصویب قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ ها، تداوم بهره برداری كشاورزی از این اراضی است و حوزه عمل این قانون نیز اراضی زراعی و باغ های خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرك ها می باشد و مرجع تشخیص دهنده در این رابطه وزارت جهاد كشاورزی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.