پزشكي قانوني سازماني حرفه اي و تخصصي است كه فعاليت هاي آن جايگزيني در ساير دستگاه ها ندارد و هرگونه وقفه در خدمت‌رساني اين سازمان، خلل در احقاق حقوق مردم محسوب مي شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور؛ انصاري، رييس كل دادگستري استان قزوين در مراسم توديع و معارفه مديركل پزشكي قانوني استان قزوين افزود: مراجعين پزشكي قانوني عمدتاً افرادي متألم هستند و خدمات اين سازمان نيز در ارتباط مستقيم با حقوق مردم قرار دارد بنابراين بايد با بهبود شرايط موجود خدماتي كم هزينه تر و در دسترس‌تر به مردم ارائه كرد.

وي تصريح كرد: هرچند پزشكي قانوني تاكنون تغييرات و پيشرفت‌هاي مناسب داشته است اما بايد در جهت روزآمدي و بهبود هر چه بيشتر خدمات تلاش كند و لازمه اين امر همراهي و همكاري تمامي دستگاه ها از جمله دستگاه‌هاي اجرايي است تا مشكلات روز به روز كمتر و ارائه خدمات بهتر شود.

انصاري با تأكيد بر پيشرفت هاي ايجاد شده در مجموعه دستگاه قضايي اظهار داشت: با وجود اين پيشرفت ها وضع موجود چندان مناسب نيست زيرا شرايط موجود با خواسته هاي دستگاه قضايي از خود و مطالبات مردم فاصله زيادي دارد.

وي ادامه داد: با توجه به حجم بالاي مراجعات، دستگاه قضايي و سازمان هاي تابعه از جمله پزشكي قانوني از نيروي انساني و امكانات مناسب برخوردار نيست اين در حالي است كه ضعف و نقص در ارائه خدمات منجر به پايمال شدن حقوق مردم مي شود.

به گفته رييس كل دادگستري قزوين امروز ديگر صحبت از زمان هاي طولاني نيست و وقفه ای کوتاه در ارائه خدمات موجب ايجاد مشكلات و نارضايتي مردم مي شود.

انصاري در بخش ديگري از سخنان خود با تشكر از تلاش‌هاي دكتر مهين پي و ذكر پيشرفت‌ها و تغييرات ايجاد شده در پزشكي قانوني استان، براي دكتر عاشوري آرزوي موفقيت كرد و گفت: اميدورايم مشكلات موجود در ساختمان هاي مراكز پزشكي قانوني استان با زحمات مديركل جديد و حمايت‌هاي ستاد سازمان و دستگاه‌هاي استاني مرتفع و زمينه ارائه خدمات بهتر به مردم فراهم شود.

وي در پايان از تمامي دستگاه هاي قضايي و اجرايي استان خواست تا نهايت همكاري را با مديركل جديد پزشكي قانوني استان براي رفع مشكلات اين اداره كل داشته باشند زيرا نتيجه اين تلاش‌ها موجب تحقق عدالت در جامعه مي شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار