ساكنان اردبیل و قسمت وسیعی از نقاط كوهستانی و سردسیر این استان در دهمین روز تابستان به دنبال نفوذ هوای بطور نسبی سرد لباس های ضخیم بر تن کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  روند دگرگونی هوا از روز جمعه با نفوذ سامانه سرد و بارش زا در اردبیل شروع شده و رفته رفته بر میزان خنكی هوا افزوده شده است .

حركت سریع موجی از ابرهای كم ارتفاع از جانب شمالشرق كه با حركت ابرهای مرتفع بارانزا موسوم به cb در جهت مخالف همراهی دارد جلوه های زیبایی از اقلیم و طبیعت منطقه را به تماشا گذاشته است و برای ساكنان بومی و مسافران تابستانی این شهرستان شرایط هوایی روزهای اواسط بهار را تداعی می كند.

وقوع بارشهای تابستانه در دو روز اخیر هرچند در نقاطی از استان اردبیل از جمله در شهرستانهای خلخال ، كوثر و نمین سبب بروز خساراتی به راههای ارتباطی و كشتزارها و بعضی تاسیسات شهری شده ولی ضمن تلطیف هوا سرسبزی دوباره دشتها و كوهپایه ها را درپی داشته است.

دمای هوا در مقایسه با اواخر هفته گذشته به شكل محسوس كاهش یافته است به گونه ای كه بیشینه دمای امروز در اردبیل به 14 درجه سلسیوس (سانتی گراد) بالای صفر رسید و ساكنان این شهر در خنكترین ساعات سحرگاه امروز دمای 10 درجه را نیز تجربه كردند.

شاهدان عینی از ریزش برف در بلندی های استان اردبیل مانند ارتفاعات سه هزار متر به بالای سبلان خبر می دهند و در سایر نقاط كوهستانی استان اردبیل از جمله جاده خلخال به پونل ، خلخال به اسالم و گردنه صایین دانه های ریز تگرگ شبیه به برف همراه باران بر زمین فرو ریخته اند./س

برچسب ها: اردبیل ، خنک ، شدن ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.