یک فوریت طرح حذف تعطیلات تابستانی نمایندگان با رأی منفی آنها روبرو شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۱ تیر) مجلس شورای اسلامی، یک فوریت طرح حذف تعطیلات تابستانی نمایندگان با ۸۴ رأی موافق، ۱۳۹ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع به تصویب نرسید.
بر اساس این گزارش نادر قاضی‌پور در مخالفت با طرح اصلاح ماده ۸۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که به نمایندگان مجلس اجازه می‌دهد نمایندگان در سال یک ماه برای تعطیلات تابستانی به مسافرت بروند، خطاب به رسایی گفت: حضرتعالی سال گذشته در ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه در کشور آلمان به سر می‌بردید، آیا این مرخصی محسوب نمی‌شود؟
نماینده مردم ارومیه در ادامه افزود: ما باید به ۷۰۰ روستایی که در منطقه وجود دارد، سرکشی کرده و از مشکلات و دغدغه‌های مردم باخبر شویم.
وی بیان کرد: نمایندگان اگر تاخیر نداشته و در کمیسیون‌های مجلس حضور فعال از خود نشان دهند کافی است، بنابراین تعطیلات تنها یک فرصت است که اجازه نمی‌دهد نمایندگان از مشکلات منطقه باخبر شوند.
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: رفتن نمایندگان به مرخصی یک ماموریت است و مرخصی معنی ندارد و نمایندگان شهرستان‌ها باید در حوزه‌های انتخابیه و مناطق محروم حضور داشته باشند.
وی به‌عنوان مخالف این طرح تصریح کرد: اگر این ۱۴ روز نباشد نمایندگان چگونه می‌توانند به روستاها سرکشی کنند و از مشکلات کشاورزان و کارگران باخبر شوند، ضمن اینکه فرصتی ایجاد شود تا با مسئولان استانی و شهرستان‌های مختلف ارتباط برقرار کنند./ب2

برچسب ها: تعطیلات ، مجلس ، مخالفت ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار