معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی از آغاز طراحي و ساخت لوله مغزي سيار چاه‌هاي نفت توسط محققان اين نهاد خبر داد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي جهاددانشگاهي به نقل از ايسنا، دکتر سعید قاضی‌مغربی در سفر یک‌روزه به زنجان در دیدار با هیات‌ ريیسه دانشگاه زنجان با بيان اينكه حوزه معاونت پژوهشی جهاددانشگاهي، بزرگ‌ترين مجموعه پژوهشي كشور را مدیریت می‌کند، افزود: این نهاد انقلابی با بهره گیری از توان نیروهای متخصص و متعهد، فعالیت‌های گسترده‌ای را در قالب پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و گروه‌های پژوهشی متعدد در سراسر کشور سامان داده است.
 
وی با اشاره به دستاوردهای برجسته جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی، خاطرنشان کرد: اگر چه امروز موفقیت های جهاد دانشگاهی بیشتر در زمینه هایی نظیر دستاوردهاي پژوهشگاه‌های رویان و ابن سینا در نزد افکار عمومی شناخته شده است، اما توفیقات این نهاد انقلابی در سایر زمینه ها و به ویژه در حوزه فنی و مهندسی، کمتر از حوزه پزشکی نیست.
 
قاضی مغربی تاکید کرد: از سال گذشته حوزه پژوهشي جهاد دانشگاهی به صورت جدي به عرصه نفت وارد شده است كه در اين راستا کار طراحي و ساخت لوله مغزي سيار چاه‌هاي نفت آغاز شده است. همچنین قرارداد ساخت سه دکل حغاری نفت در سال گذشته و شش دکل حفاری در سال جدید، میان جهاد دانشگاهی و وزارت نفت منعقد شده و براي اولين‌بار در كشور دكل های حفاري به صورت کاملاً بومي ساخته می شود.
 
وي با بیان اینکه جهاد دانشگاهی خود را مولود دانشگاه می داند، تصريح كرد: ساختار فعالیت این نهاد انقلابی بر اساس دو رویکرد فرهنگی و پژوهشی استوار شده و تلاش می کنیم از ظرفیت های موجود در همه دانشگاه ها در راستای کمک به توسعه علمی کشور بهره بگیریم./عط
برچسب ها: رویان ، طراحی ، لوله ، دکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار