کنگره بین المللی اعتبار بخشي 19 تیر ماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

دکتر رضا توسرکان منش دبیر اجرایی کنگره در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر مساله سیاستگذاران بهداشت و درمان، کیفیت و ایمنی بیماران است یکی از ابزارهای مهم بوده که بیش از یک قرن در سیستم های بهداشت و درمان قدمت دارد و مبحث استاندارد های اعتبار بخشی است.
 
وی گفت: با توجه به اهمیت نقش و جایگاه اعتبار بخشی به منظور ایجاد اعتماد عمومی از وجود و اجرای فرآیند های مبتنی بر استاندارد و در نظر گرفتن پیامد های سلامت، به عنوان یک ابزار سیستماتیک و هدفمند جهت تامین ایمنی بیمار، همراهان و کارکنان و بهبود مستمر کیفیت تمام خدمات قابل ارائه در بیمارستان و در راستای سیاست های نظام سلامت کشور در استقرار استانداردهای اعتبار بخشی و ضرورت افزایش آگاهی و دانش کارکنان و مجریان نظام سلامت و تبادل اطلاعات و استفاده از تجارب بین المللی، این کنگره برگزار می شود.
 
توسرکان منش ادامه داد: بخش نامه اعتبار بخش بیمارستان به عنوان استاندارد ملی به منظور ارزشیابی و کیفیت و ایمنی خدمات بیمارستان تدوین و ابلاغ شده است که از سال 91 لازم الاجرا شده است.
 
وی با تاکید بر این که این بخش نامه مبنای ارزشیابی و  رتبه بندی بیمارستان ها خواهد بود  تصریح کرد: مهمترین محورهای این کنگره شامل مفهوم اعتبار بخشی در نظام سلامت، بخش اعتبار بخشی در تغییر رویکرد مدیریتی در هدایت و رهبری مراکز درمانی نقش ارزیاب و روشهای ارزیابی بیرونی در اعتبار بخشی، نقش اعتبار بخشی در ارتقای کیفیت خدمات نظام سلامت و مقایسه آن با سایر الگوی کیفیت، نقش اعتبار بخشی در بهره وری بیمارستان، نقش اعتبار بخشی در افزایش ایمنی بیمار و نقش اعتبار بخشی در اثر بخشی خدمات بالینی است.
 
دبیر اجرایی این کنگره عنوان کرد: کارگاه هایی همچون ایمنی بیمار ، رهبری در نظام سلامت بیان تجارت بیمارستان های موفق خارج از کشور در اعتبار بخشی در حاشیه این کنگره برگزار شد.
 
توسرکان منش با تاکید بر این که این کنگره دارای 5 امتیاز بازآموزی برای پزشکان خواهد داشت خاطر نشان کرد: در حاشیه این کنگره نماینده ی تجهیزات پزشکی برگزار خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: مهمانانی از آمریکا، هند، امارات و لبنان که در زمینه اعتبار بخشی سابقه خوب  درخشانی دارند در این کنگره به ایراد سخنرانی می پردازند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار