اراده جدي براي اجراي قانون تعرفه‌گذاري از سوي برخي از مسئولان وجود ندارد و قوانين مربوط به پرستاري مانند قانون تعرفه‌گذاري با تاخير اجرا مي‌شوند.

به گزارش خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، غضنفر ميرزابيگي در نشست مشترك نمايندگان مجلس با اعضاي هيات مديره‌هاي نظام پرستاري كه صبح امروز در مركز همايش‌هاي رازي برگزار شد، افزود: به شدت با كمبود نيروي پرستار مواجه هستيم و در حال حاضر نيم نفر به ازاي هر طرح در 24 ساعت پرستار موجود است و در اين شرايط در شيفت‌ روزهاي تعطيل و حتي عصر گاهي اوقات يك پرستار مسئول رسيدگي به 35 تا 40 بيمار است.

رييس كل نظام پرستاري با بيان اينكه لازم است براي جبران كمبود نيروي پرستار اقدام عاجلي انجام دهيم، تاكيد كرد: لازم است مجلس در مورد سياست‌گذاري در زمينه پزشك خانواده، شوراي عالي بيمه و موارد ديگر پرستاران را دخيل كنند. اين در حالي است كه در حال حاضر عرصه صف و ستاد با يكديگر تناسبي ندارد.

رييس كل نظام پرستاري افزود: سالانه از 163 رشته پزشكي دانشجويان فارغ‌التحصيل مي‌شوند و 30 تا 40 هزار دانشجو از رشته‌هاي مختلف در كشور تحصيلات خود را به پايان مي‌رسانند، ولي مديريت نظام سلامت بر عهده يك گروه خاص است.

ميرزابيگي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، اظهار كرد: در حال حاضر 140 هزار نفر در رشته پرستاري شاغل هستند و 80 هزار نفر آنان در بخش‌هاي دولتي و 60 هزار نفر آنان در بخش‌هاي ديگري مانند تامين اجتماعي و نيروهاي مسلح فعاليت مي‌كنند و بر اساس آخرين اطلاعات موجود 123 هزار پرستار، عضو سازمان نظام پرستاري هستند.

وي تاكيد كرد: اعضاي هيات مديره سازمان نظام پرستاري به روشي غيرسياسي انتخاب مي‌شوند، اما ما از راهكارهاي سياسي نيز استفاده مي‌كنيم. به عنوان نمونه از نمايندگان حامي پرستاران حمايت مي‌كنيم.

وي تصريح كرد: گاهي اوقات حساب شده تندروي مي‌كنيم ولي به بيگانگان اجازه سوء استفاده نمي‌دهيم.

وي با اشاره به قوانين تصويب شده در زمينه پرستاري گفت: تنها دو بند قانون ارتقاي بهره‌وري به خوبي اجرا شده است و قانون تعرفه‌گذاري هنوز به اجرا درنيامده است. اما مجلس مي‌تواند از رفتارهاي نظارتي خود در زمينه قطره‌چكاني اجرا شدن قوانين و اجرا نشدن برخي ديگر از آنها استفاده كند.


ميرزابيگي تاكيد كرد: اراده جدي براي اجراي قانون تعرفه‌گذاري از سوي برخي از مسئولان وجود ندارد و قوانين مربوط به پرستاري مانند قانون تعرفه‌گذاري با تاخير اجرا مي‌شوند. /ع
برچسب ها: میرزابیگی ، بیمه ، پزشک ، پرستار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.