در هر سفر و گردشی، مساله خورد و خوراك یا محلی برای خوردن غذا بسیار مهم است. در جهان گروه‌های بسیاری به شغل آشپزی یا اداره مكان‌هایی همچون رستوران‌های بزرگ و كوچك و نمونه‌هایی از این قبیل مشغول هستند.‌

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در هر سفر و گردشی، مساله خورد و خوراك یا محلی برای خوردن غذا بسیار مهم است. در جهان گروه‌های بسیاری به شغل آشپزی یا اداره مكان‌هایی همچون رستوران‌های بزرگ و كوچك و نمونه‌هایی از این قبیل مشغول هستند.‌

بسیاری از كشورها برای جذب گردشگر به این مساله بسیار توجه می‌كنند و در كنار اماكن طبیعی و تاریخی كه گردشگر بسیاری را به سوی خود جلب می‌كند، امكاناتی از این دست را فراهم می‌نمایند.

این مساله موجب شده تا رقابتی تنگاتنگ بین رستوران‌های مختلف، بزرگ و شاخص دنیا به وجود آید كه هر كدام از آنها تلاش می‌كنند در سطح جهانی مطرح شده و به عنوان بهترین رستوران شناخته شوند.

مرجع اصلی شناسایی و معرفی بهترین رستوران جهان، اتحادیه جهانی رستوران‌های دنیاست كه هر ساله با بررسی كیفیت و عملكرد رستوران‌های مشهور دنیا، از بین 50 رستوران نمونه و برتر، یكی را به عنوان بهترین و برترین رستوران جهان انتخاب می‌كند‌.

در سال 2012 ـ 2011، رستوران «نوما» عنوان بهترین رستوران سال را دریافت كرد. این رستوران به شكستن دستور پخت غذاها به صورت كلیشه‌ای و معمولی پرداخت و روشی نو و تازه ایجاد كرد كه در نوع خود همانند توفانی در آشپزی و رستوران‌داری به حساب می‌آید.

واژه نوما از دو واژه دانماركی گرفته شده كه معنای غذای شمال اروپا و اسكاندیناویایی را می‌رساند و در این رستوران برای پخت غذاهای ویژه این منطقه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است. این رستوران سه سال پیاپی (2010، 2011 و 2012) است كه عنوان بهترین رستوران سال دنیا را از آن خود كرده است.

رستوران نوما در سال 2004 میلادی در شهر كپنهاگ كشور دانمارك پایه‌گذاری شد. در حقیقت سرآشپز و مدیران این رستوران پله‌های موفقیت را بسیار سریع طی كرده و تنها پس از سه سال تلاش، رتبه پانزدهم بهترین رستوران‌های جهان را كسب كردند.

پس از به دست آوردن این موفقیت، تمام كاركنان این رستوران برای بهتر شدن كار و كیفیت غذاهای ارائه شده، نهایت تلاش خود را انجام دادند و در نهایت در سال 2008 رتبه دهم و یك سال پس از آن رتبه سوم بهترین رستوران در سطح جهانی را كسب كردند و پس از آن با ادامه این روند به هدف اصلی خود دست پیدا كرده و در حال حاضر سه سال پیاپی است كه عنوان بهترین رستوران جهان را در دست دارند.

بنیانگذاران این رستوران رنه ردزپی و كلاوس مایر هستند كه آشپزی شمال اروپا و اسكاندیناویایی را به گونه‌ای دیگر انجام دادند و برای مشتری‌هایشان سبك نوینی در پخت این گونه غذاها ارائه كردند./س


برچسب ها: رستوران ، بهترین ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار