تمیز كردن خانه با جوهر نمك، وایتكس و مایعات مختلف ضدعفونی‌كننده كار سختی نیست اما این مواد ممكن است به شما و اعضای دیگر خانواده آسیب برساند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تمیز كردن خانه با جوهر نمك، وایتكس و مایعات مختلف ضدعفونی‌كننده كار سختی نیست اما این مواد ممكن است به شما و اعضای دیگر خانواده آسیب برساند. به‌خصوص برای تمیز كردن ظروف بهتر است مواد شیمیایی به كار نبرید چون باقی ماندن تنها یك اثر كوچك از این مواد در سطح ظرف باعث مسمومیت شما می‌شود. در شماره قبل درباره تمیز كردن آشپزخانه با مواد طبیعی مطالبی خواندید. در این شماره به شما یاد می‌دهیم چطور ظروف‌تان را با مواد طبیعی بی‌خطر تمیز كنید.
ظروف شیشه‌ای
سركه:
برای شفاف‌كردن و براق كردن شیشه‌ها، آنها را در حجم مساوی آب و سركه بخوابانید. بعد از یك ربع آنها را به روش عادی بشویید و از درخشندگی آنها لذت ببرید.
نمك:
اگر روی ظرف شیشه‌‌ای، لكه سختی افتاده، پاك كردن آن با مواد شیمیایی امكان دارد آن را كدر كند یا روی آن خش بیندازد. برای پاك كردن آن می‌توانید كمی نمك دانه درشت روی اسكاچ بریزید و با آن روی لكه بكشید تا پاك شود.
لكه چای و قهوه روی فنجان
جوش شیرین:
معمولا این لكه‌ها را با وایتكس پاك می‌كنند اما شما می‌توانید یك قاشق جوش شیرین در فنجان بریزید و آن را پر از آب كنید. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد با اسفنج آن را پاك كنید. لكه از بین خواهد رفت.
نمك و لیمو:
یك لیمو را نصف كنید، كمی نمك روی آن بپاشید و روی لكه بمالید. بعد آن را بشویید. لكه به راحتی از بین خواهد رفت.
قهوه‌ساز
سركه:
مقدار مساوی آب و سركه را در قهوه‌ساز بریزید و آن را با درجه كم روشن كنید. چند دقیقه بعد آن را خاموش كنید و بگذارید یك ساعت بماند. حالا ماشین را چند بار با آب بشویید و از آن استفاده كنید.
ظروف چینی
جوش‌شیرین:
اگر ظرف لكه تیره پیدا كرده، آن را پر از آب‌گرم كنید و كمی جوش‌شیرین به آب اضافه كنید. بعد از 3 تا4 ساعت می‌توانید ظرف را بشویید. لكه برطرف خواهد شد.
لیمو:
اگر ظرف چینی شما خیلی چرب است، برای پاك كردن بهتر آن كمی لیمو به مایع ظرف‌شویی اضافه كنید و به كمك آن ظرف را راحت‌تر بشویید./س


برچسب ها: مایعات ، نمک ، ظرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار