سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : مساجد را باید مرکز حل مسائل کشور قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 امیر هادی انواری گفت: ریشه تشکیل یافتن کمیته امداد امام خمینی (ره) به سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر می گردد، اما 20 روز پس از پیروزی انقلاب، فعالیت کمیته امداد آشکار شد.

وی گفت: در سال گذشته که روحانیون و مساجد در امر تبلیغ زکات فعالیت چشمگیری داشتند دیدیم که نتایج قابل توجه و چشمگیری نیز به دست آمد که حاصل آن افزایش قابل توجه زکات جمع آوری شده مردم کشور بود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ه) با بیان اینکه ما در تلاشیم تا مساجد را مرکز حل مسائل مردم قرار دهیم، گفت: اگر ما بتوانیم که مساجد را محور قرار دهیم و امام جماعت مسجد را به عنوان رهبر فکری جریان نیازهای مردم قرار داده و همچنین خیرین و معتمدین و کمیته امداد را نیز پشتیبان مسجد و امام مسجد قرار دهیم، مسجد می تواند به مرکز تعاملات مردم تبدیل شود.

انواری خاطرنشان کرد: همانگونه که در دوران انقلاب مساجد محور اجتماع مردم بودند و رفتارهای مردمی نیز بر اساس اصول اسلام و قرآن تنظیم می شد، اکنون نیز وظیفه داریم که مساجد را تقویت و فعال کنیم.

وی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم این نظام مقدس اسلامی را پابرجا بگذایم، می بایست دلهای مردم را به یکدیگر نزدیک کنیم که این کار تنها از عهده مساجد بر می آید لذا وظیفه داریم که به هر نحو ممکن مساجد را تقویت کنیم./س



برچسب ها: مساجد ، کشور ، مسائل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.