شناورهای سطحی و زیرسطحی جدید در آینده نزدیک به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می پیوندد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران گيلان، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، در حاشیه سفر به استان گیلان وشرکت در مراسم گشایش جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان این نیرو ،با اشاره به حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های فرا منطقه‌ای اظهار داشت: آب‌های فرا منطقه‌ای هزاران کیلومتر از مرزهای خشکی کشور فاصله دارد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ، با تاکید بر اینکه ما اهل جنگ نیستیم، به ساخت شناورهای سطحی و زیرسطحیجدید اشاره کرد و افزود: شناوری‌های سطحی و زیرسطحیجدید در آینده نزدیک به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شوند.

 وی به حرکت ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های فرا منطقه‌ای شامل اقیانوس هند، دریای سرخ، دریای مدیترانه و ‌جنوب اقیانوس هند اشاره کرد و افزود: حضور ناوگروه‌های نیروی دریای ارتش تنها به دلیل مقابله با دزدان دریایی نیست بلکه تامین خطوط مواصلاتی ناوگان تجاری کشور یکی از وظایف نیروی دریایی ارتش است.

سیاری، از اسکورت یک‌هزار و 500 ناوگان تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: امنیت ناوگان تجاری و نفتکش ایران در آب‌های بین‌المللی را برقرار کردیم.

سیاری، به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های منطقه و فرا منطقه ، ارسال پیام صلح و دوستی ملت قهرمان ایران اسلامی به تمام کشورهای منطقه و فرا منطقه و نشان دادن توانمندی‌های علمی و صنعتی کشور به دیگر کشورها از اهداف حضور ناوگروه‌های ارتش در آب‌های فرا منطقه‌ای است تا دنیا بداند علی رغم تمام تحریم‌ها ، امروز در ساخت واحدهای شناور حرف نخست را می‌زنیم و تجهیزات مورد نیاز خود را در داخل کشور می‌سازیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به انتقال فرهنگ از طریق حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی، اضافه کرد: تعامل فرهنگی در رفت و آمد با دیگر کشورها داریم ضمن اینکه حضور ناوگروه‌های ارتش در آب‌های آزاد موجب انتقال پیام صلح و دوستی و تحکیم این پیام با کشورهای منطقه می‌شود.

سیاری تصریح کرد ، به تدبیر فرمانده معظم کل قوا: تمام کشورها در دریا منافع راهبردی و کلان دارند و آب‌های آزاد دنیا مربوط به همه است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.