معاون برنامه ريزي، توسعه و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با رشد صادرات كشور در دوسال آينده ایران از تراز تجاري مثبت برخوردار شود .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رضا فاطمي امين در جمع صنعتگران و فعالان صنعتي برتر استان چهارمحال و بختياري در شهركرد گفت: ميزان واردات كشور درسال89، 65 ميليارد دلار و ميزان صادرات نفتي و غيرنفتي به ترتيب80 و32 ميليارد دلار بوده است.

وي افزود: درسال 90 نيز62 ميليارد دلار كالا به كشور وارد و 45 ميليارد دلار صادر شده است كه با ادامه ي اين روند، مثبت شدن تراز تجاري كشور در آينده اي نزديك دور ازانتظار نيست .

فاطمی با اشاره به صادرات چهارميليارد دلاري خدمات فني و مهندسي به ديگر كشورها درسال گذشته گفت : برخلاف تصور موجود ايران در زمينه ي صادرات خدمات فني نيز گام هايي موثري برداشته است .

وی، ايران را كشوري مستعد براي توسعه ي صنايع دانست و افزود: ايران با وجود اينكه تنها يك درصد از جمعيت دنيا را داراست حدود دو درصد ازتوليدات خودروي جهان را به خود اختصاص داده و رتبه ي سيزدهم را در بين ديگر كشورها دارد .

معاون برنامه ريزي، توسعه و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: كشور در زمينه توليد فولاد نيز رتبه 17 دنيا را به خود اختصاص داده است .

معاون برنامه ريزي ، توسعه و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بررسي و بازديد از طرح هاي مهم صنعتي چهارمحال و بختياري به شهركرد سفر كرده است ./س

برچسب ها: صادرات ، دلار ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.