مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای طرح ملی و عظیم پل خلیج فارس به عنوان نماد توسعه و پیشرفت کشور به ویژه منطقه آزاد قشم خبر داد.

اسفندیار حیدری پور، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس که شامل توسعه اسکله کاوه، احداث اتوبان خلیج فارس، احداث راه آهن و طرح بزرگ احداث پل خلیج فارس می باشد با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در حال اجراست.
وی ادامه داد: با حمایت های دولت و نگاه ویژه رییس جمهور، طرح پل خلیج فارس در زمره طرح های مهم مهر ماندگار کشور تعیین و امیدواریم تا پایان دولت دهم طبق وعده رییس جمهور، شاهد اجرای پروژه باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: طرح پل خلیج فارس آرزوی دیرینه مردم کشور به ویژه مردم شریف قشم است که با اجرای این پروژه، شاهد رونق و توسعه روزافزون منطقه خواهیم بود.
وی با اشاره به تامین اعتبار 15 درصدی سهم دولت در اجرای پروژه گفت: کمک دولت در اجرای این پروژه که 15 درصد سهم کل طرح است.
حیدری پور تصریح کرد: پل خلیج فارس در حد فاصل بندر لافت در جزیره قشم و بندر پل در سرزمین اصلی به طول 1800 متر واقع شده که با بهره گیری از توان مهندسین ایرانی ساخته می شود.
وی ادامه داد: 85 درصد اعتبار باقیمانده اجرای پروژه، توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد که تامین اعتبارات پروژه روند بسیار مطلوبی داشته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اجرای پروژه پل خلیج فارس را نماد توسعه و پیشرفت کشور خواند و اظهار داشت: اجرای طرح پل خلیج فارس همانند پروژه های بزرگ کشور از جمله برج میلاد می تواند نماد توسعه کشور باشد.
حیدری پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در این نمایشگاه ماکت بزرگ پل خلیج فارس احداث و از طریق بسته ها و پکیج های اطلاع رسانی پروژه، ابعاد بزرگ و عظیم این طرح به مردم و سرمایه گذاران معرفی می شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با حمایت دولت و مجلس و پشتیبانی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور، سازمان منطقه آزاد قشم بتواند در اجرای پروژه عظیم پل خلیج فارس موفق بوده و قدرت و توان ایرانیان را در اجرای پروژه های بزرگ، به جهانیان نشان دهد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار