بانک مرکزي با تشديد نظارت خود بر عملکرد موسسات مالي و تعاوني هاي اعتبار و بانک هاي خصوصي و دولتي پيگير برخورد با تخلفات پولي و مالي است.

محمود بهمني درگفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بانک مرکزي بر اساس قانون پولي و مالي و قانون بازار غيرمتشکل پولي بحث ساماندهي موسسات مالي و اعتباري و تعاوني هاي اعتباري را به طور جدي در دستور کار خود قرار داده است. به طوري که در سه چهار سال اخير با تشديد برخورد با موسسات مالي و اعتباري متخلف مانع کار بعضي از اين موسسات و تعاوني هاي اعتباري همچون تعاوني اعتبار بهمن ايثار شده است.

رئيس کل بانک مرکزي تصريح کرد: اين موضوع برخورد و تشديد نظارت با متخلفين شامل بانک هاي خصوصي و دولتي هم مي باشد به طوري که اگر بر اساس بررسي هاي انجام شده ازسوي بانک مرکزي هربانکي چه خصوصي باشد و چه دولتي معلوم شود که تخلف مالي انجام داده است به شدت با آن برخورد مي شود. نمونه بارز آن لغو مجوز بانک تات است که بانک مرکزي با بررسي هايي که انجام داد متوجه تخلفات متعدد بانک تات شد که اين کار باعث لغو مجوز اين بانک ازسوي بانک مرکزي شد.

وي تصريح کرد: به مردم اطمينان مي دهيم که بانک مرکزي هرجا تخلفي ازسوي بانک ها، موسسات مالي و اعتباري و تعاوني هاي اعتبار مشاهده کند به طور حتم با آن برخورد مي کند.
به طوري که نمونه برخورد انجام شده در مورد تعاوني هاي اعتبار همان موضوع تعاوني اعتبار بهمن ايثار و تعاوني اعتبار ايرانيان است. بطوري که درمورد تعاوني اعتبار ايرانيان هم به علت تخلفاتي که اين تعاوني داشته بانک مرکزي اقدام به لغو مجوز اين تعاوني کرده است./ف
برچسب ها: بهمنی ، بانک ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار