دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مسئولیت هرگونه لطمه به روند سازنده گفت‌وگوها متوجه طرفی است که ابزارهای غیرمشروع را جایگزین منطق در گفت‌وگوها می‌کند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران ، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای خطاب به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و هماهنگ‌کننده گفت‌وگوهای 1+5 با ایران نسبت به پیامدهای دوری از منطق در گفت‌وگوها و به کارگیری ابزارهای غیرمشروع در قبال ملت ایران به کشورهای غربی هشدار داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این نامه با اشاره به مبانی استدلالی و منطقی پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران و نیز ارزیابی مستدل و دقیق پیشنهاد 1+5 در گفت‌وگوهای مسکو تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی دارد به سهم خود در ابتکارعمل‌هایی که بتواند گفت‌وگوهایی موفق و رو به جلو را رقم بزند، کماکان مشارکت کند.

سعید جلیلی با ارزیابی روند گفت‌وگوهای استانبول، بغداد و مسکو تصریح کرد: استمرار گفت‌وگوهای موفق و رو به جلو صرفاً در شرایطی ممکن است که در چارچوب راهبرد همکاری و در پی ایجاد اعتماد ملت ایران باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انتظار ملت ایران برای واکنش مناسب در قبال رویکرد غیرسازنده طرف غربی هشدار داد: مسئولیت هرگونه لطمه به روند سازنده گفت‌وگوها متوجه طرفی است که ابزارهای غیرمشروع را جایگزین منطق در گفت‌وگوها می‌کند.
برچسب ها: اشتون ، امنیت ، شورا ، مسکو ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار