يک فعال بحريني تاکيد کرد: رژيم آل خليفه دست به اصلاحات واقعي نخواهد زد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، محمد کاظم الشهابي هماهنگ کننده طرح ملي حمايت از انقلاب و مقاومت در گفتگو با شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي درباره اصلاحاتي که رژيم آل خليفه دست به آن زده گفت: از رژيم بحرين که به طور مستقيم با اشغالگران عربستاني در ارتباط بوده و ايالات متحده آمريکا جنايت هاي اين رژيم را مي پوشاند انتظار هيچگونه خيري نمي رود.  
 
وی گفت: هرچند مقامات رژيم آل خليفه نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين را آزاد کردند اما بايد پرسيد که اصلاً چرا او را دستگير کردند؟ رژيم آل خليفه نبيل رجب را به خاطر مطالبي که وي در اينترنت قرار داده بود و آن را توهين به سني هاي بحرين محسوب کرده بود بازداشت کرد اما با توجه به شناختي که ما از نبيل رجب داريم بايد گفت اين اتهام واهي است.  
 
وي افزود: نبيل رجب دوستان زيادي از اهل سنت دارد و شايد تعداد آن ها از دوستان شيعه وي نيز بيشتر باشد. روابطي که وي در مناطق مُحَرَّق و رفاع دارد بيش از روابط وي در مناطق شيعه نشين است. وي مردي است که به فرهنگ حقوق بشر ايمان دارد و چيزي به عنوان طائفه گرايي نمي شناسد.  
 
الشهابي تصريح کرد: رژيم آل خليفه با هدف خاموش کردن نبيل رجب و جلوگيري از سازماندهي راهپيمايي توسط وي اتهام توهين به اهل سنت را به وي وارد کرده است.
 
وي درباره علت اقدام رژيم بحرين در آزاد سازي رئيس مرکز حقوق بشر بحرين گفت: نبيل رجب يک فعال حقوق شناخته شده در سطح جهاني است که داراي فعاليت هاي گسترده اي است و با سازمان هاي حقوقي متعددي در خارج کشور همکاري مي کند و همچنين در داخل کشور نيز هواداران زيادي دارد از اين رو مقامات رژيم آل خليفه پس از آنکه فشار زيادي بر آن ها وارد شد و بيش از بيست و چهار سازمان حقوقي در جهان براي آزادسازي نبيل رجب توصيه کردند وي را آزاد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار