شهردار دماوند گفت: برج یادمان شبلی در دامنه کوه های مشرف به بافت قدیمی شهر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده است.

مرتضی همتی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان داشت: یکی از اصلی ترین حوزه هایی که در دماوند قابلیت سرمایه گذاری دارد بحث گردشگری است که باید بستر آن فراهم شود.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری عمده پتانسیل های موجود در دماوند خدا دادی و بالقوه است و برای بالفعل در آوردن آنها نیازمند صرف اعتبارات و مدیریت درست درآمد و هزینه هستیم.

همتی درباره پارک شبلی دماوند گفت: پارک شبلی در وسعتی بالغ بر 60 هکتار در دامنه کوه های مشرف به بافت قدیمی شهر واقع شده که حدود 32 هکتار آن درخت کاری شده است.

شهردار دماوند ادامه داد: ما سال گذشته برج یادمان شبلی را از میراث فرهنگی تحویل گرفته ایم اما مرمت و بازسازی آن به لحاظ فنی مشکلات زیادی به همراه دارد.

مرتضی همتی افزود: برج یادمان شبلی به علت فرسوده گی در حال ریزش است و مرمت آن تخصص های لازم را می خواهد که درباره آن با مراجع مربوطه صحبت شده است.

وی درباره آینده و نحوه توسعه پارک شبلی اظهار داشت:  سعی می کنیم پارک را به بنای یادمان شبلی که در مجاورت آن است وصل نماییم و یک فضای تفرج گاهی و پاتوق فرهنگی برای علاقمندان شهرمان فراهم کنیم.

شهردار دماوند با اشاره به سرمایه پذیری حوزه گردشگری گفت: فضاها و پتانسیل های زیادی در این حوزه معطل سرمایه گذاری بخش خصوصی است و شهرداری از حضور سرمایه گذاران استقبال می کند.

همتی افزود: در عمده این موارد ما زیر ساخت های آب، برق و راه های دسترسی را تامین می کنیم تا سرمایه بخش خصوصی در آن پاگیر شود و مردم شهر و کشورمان از این نعمت های الهی بهره ببرند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.