مديرکل توسعه و ترويج معاونت صنايع دستي کشور از آغاز انقلاب و شکوفايي بي‌نظير در عرصه بسته‌بندي محصولات صنايع دستي خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان «ويدا توحدي»اظهار داشت: بسته‌بندي محصولات صنايع دستي با اهدافی همچون حفاظت و نگهداري از کالا، شناسنامه‌دارکردن محصولات صنايع دستي و تشخيص بخشي با فعاليت 10 ماهه در دفتر توسعه و ترويج معاونت صنايع دستي انجام گرفته است.
وي با بيان اين که اقدامات چشمگيري در عرصه بسته‌‌بندي در استان‌هاي شمال کشور صورت گرفته است، ادامه داد: تعيين استان البرز به عنوان نمونه آزمایشی بسته‌بندي صنايع دستي از سوي معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يکي از اين اقدامات است.

توحدي با بيان اين که برگزاري دومين جشنواره سراسري بسته‌بندي محصولات صنايع دستي در 19 تيرماه در البرز از اقدامات پيش روي اداره کل توسعه و ترويج معاونت صنايع دستي است، تاکيد کرد: زنجان اين اداره کل را با برگزاري نخستين جشنواره يادشده در اسفندماه گذشته و توليد انبوه بسته‌بندي محصولات شاخص استان همراهي کرده است.

وي با اشاره به پيش‌بيني برگزاري کارگاه آموزش بسته‌بندي در نيمه اول سال گفت: برگزاري کارگاه آموزش بسته‌بندي در نيمه اول سال به ميزباني سمنان در دستور کار قرار دارد.

توحدي تاکيد کرد: تهران با معرفي توليد‌کنندگان و طراحان بسته‌بندي براي اجرای طرحها، مازندران با برگزاري کارگاه آموزشي در سال گذشته و سفارش نمونه‌هاي بسته‌بندي شاخص استان‌ها،‌ گيلان با برگزاري کارگاه آموزشي در سال 90 و نيز مسابقه طراحي بسته‌بندي و نمايش توليدات جديد در جشنواره البرز گام‌هاي ارزشمندي در عرصه صنايع دستي برداشته‌اند.

وي ادامه داد: گلستان با برگزاري کارگاه آموزشي در نيمه اول سال 91 و طراحي بسته‌بندي محصولات شاخص استان، قزوين با تشکيل کميته طراحي بسته‌بندي به صورت فعال و تهيه نمونه‌هاي توليدي با هدف نمايش آن در جشنواره البرز در توسعه بسته‌بندي صنايع دستي تاثيرگذار بوده‌اند.

سرپرست اداره کل توسعه و ترويج معاونت صنايع دستي با تأکيد بر اهميت برندسازي و در کنار آن حفظ حقوق هنري خالقان آثار در صنايع دستي به تاثير متقابل ارتقاي بسته‌بندي در اين بخش اشاره کرد./س

برچسب ها: اصفهان ، صنایع ، دستی ، بسته ، بندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.